کد خبر: ۳۴۲۷۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۹ مهر ۱۳۹۴
یک سال پس از ادعای دولت مبنی بر خروج اقتصاد از رکود، سایت حامی دولت می‌نویسد رشد بخش صنعت و معدن منفی بوده است.
به گزارش پایگاه 598، رئیس جمهور شهریور گذشته در مشهد اعلام کرد از رکود خارج شده‌ایم اما خبر آن‌لاین در گزارشی نوشت: آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار حکایت از رشد منفی ۲ درصدی بخش صنعت و ۶ دهم درصدی معدن در فصل بهار دارد. شاخص تولید صنعتی (IIP)، از مهم‌ترین نماگرهای کوتاه مدت اقتصادی است که تغییر در مقدار کالاها و خدمات تولید شده توسط بخش‌های اقتصادی مورد نظر را در طی زمان نشان می‌دهد.


در مرکز آمار ایران اطلاعات مقادیر تولید کالاهای منتخب صنعتی بر مبنای «طرح آمارگیری از مقدار تولید بخش صنعت» برای بیش از ۱۸۰۰ کارگاه صنعتی بالای ده نفر کارکن، در مقاطع فصلی جمع‌آوری و بر اساس آن شاخص مقدار تولید در چارچوب روش زنجیره‌ای توصیه شده در راهنمای تهیه حساب‌های فصلی صندوق بین‌المللی پول در سطح کدهای دورقمی ISIC محاسبه شده است. در نهایت شاخص‌های مذکور در سطح شاخص کلی بخش صنعت تجمیع شده‌اند که در ادامه روند این شاخص ارائه شده است.


نتایج نشان می‌دهد شاخص مقدار تولید صنعت بر مبنای سال پایه (۱۰۰ = ۱۳۹۰) در بهار سال ۱۳۹۴ به عدد ۸۵/۹ رسیده که در مقایسه با فصل مشابه سال قبل از رشد منفی ۲ درصد برخوردار است. همچنین این رقم نسبت به زمستان سال گذشته ۱/۳ - کاهش دارد.


نتایج نشان می‌دهد شاخص کل تولید معدن بر مبنای سال پایه (۱۰۰ = ۱۳۹۰) در فصل بهار ۱۳۹۴، معادل ۹۸/۹ می‌باشد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰/۶ درصد کاهش یافته است. همچنین شاخص بهار امسال نسبت به زمستان سال ۹۳ نیز منفی ۰/۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. براساس شاخص مقدار تولید بخش معدن آمارها نشان می‌دهد این شاخص که به جز استخراج نفت و گاز طبیعی است در بهار امسال ۹۸/۹ بوده و ۰/۶- درصد رشد تولید داشته است.
مرجع : کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها