کد خبر: ۳۴۲۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۸ دی ۱۳۹۰
یک هفته پس از انتشار خبر عدم تمایل رئیس پیشین فدراسیون فوتبال برای شرکت در انتخابات اسفندماه این مجموعه ورزشی، محمدحسین دادگان شب گذشته در برنامه تلویزیونی شبکه دوم سیما حضور یافت و با ارائه توضیحاتی در خصوص اخذ این تصمیم از فراهم نبودن فضا برای شرکت در انتخابات پانزدهم اسفندماه  خبر داد.
 
به گزارش رجانیوز،یکشنبه هفته گذشته پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز با انتشار گزارشی از تصمیم جدی محمد دادگان برای عدم شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داد و در این باره نوشت، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال علی رغم جوسازی برخی نزدیکانش هیچ تمایلی به شرکت در انتخابات فدراسیون ندارد به همین دلیل نباید انتظار حضور او در انتخابات را داشته باشیم، پس از انتشار این گزارش واکنش‌های متعددی به این موضوع صورت گرفت اما محمد دادگان صراحتا در این خصوص اظهارنظر نکرد تا این که رئیس پیشین فدراسیون فوتبال شامگاه شنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی گزارش منتشر شده در رجانیوز را مورد تائید قرار داد و خبر عدم حضورش در انتخابات را شخصا اعلام کرد.
 
محمد حسین دادگان با طرح ایرادات موجود در مدیریت فوتبال ایران فضای حاکم بر فوتبال ایران را نامطلوب دانست و در این خصوص گفت:« یکی از اهدف ورزش وارداتی فوتبال تزریق نشاط و شادابی به جامعه است حال سوال اینست که آیا فوتبال در ایران شادابی و نشاط را به مردم هدیه داده است یا این که شادابی و نشاط اجتماعی را از مردم گرفته است،از طرفی فوتبال واسطه‌ای برای ارتباط بین دول بین المللی است که این عنصر نیز در فوتبال ایران وجود ندارد.دیگر مساله‌ای که جزو اهداف فوتبال به شمار می رود ایجاد غرور ملی بابت پیروزهای متوالی در عرصه‌های مختلف است آیا به عقیده شما ما به این هدف دست پیدا کردیم یا این که با نتایجی که به دست آوردیم غرور ملی را از بین برده‌لیم.بر همین اساس نمی توان فضای موجود در حوزه فوتبال را مناسب دید از این رو برای فعالیت در این عرصه هیچ تمایلی ندارم.»
 
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه سخنان خود در این برنامه تلویزیونی، پرده‌ای دیگر از ماجرای برکناری خود توسط مدیریت سابق سازمان تربیت بدنی را رونمایی کرد و در این خصوص گفت:« از من می پرسند چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنی؟این مطلب را برای نخستین بار اعلام می کنم تا دریابید چرا من نمی خواهم در انتخابات شرکت کنم. وقتی برکنار شدم ، یک روز دو دوست خوبم به دیدنم آمدند و هر دو جمله ای مشترک را گفتند. بگذار اسمشان را بگویم. آقای شهنازی آمد و گفت علی آبادی قسم خورده که نقشی در برکناری من نداشته. من را دولت برکنار کرده است. همین حرف را رضا رحیمی ، مدیر فعلی سپاهان هم برایم گفت. دوست دارم به آنها زنگ بزنید تا روی آنتن بیایند و در این باره حرف بزنند. من با رضا رحیمی زندگی کردم و از دوستان صمیمی ام است. حالا هنوز آن دولتی که برکنارم کرده ، روی کار است. پس چطور می توانم برای کمک به فوتبالی پیش قدم بشوم که دولتش نمی خواسته تا در راس فوتبال باشم؟ »
 
محمد حسین دادگان در بخش دیگری از سخنان عملکرد مدیریت سابق سازمان تربیت بدنی و مدیریت وزارت ورزش و جوانان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و در این خصوص گفت:« می گویند قد 60 سال ساخت و ساز کردند اما هیچی نساختند. اگر ساختند چرا هنوز همه بازی ها در آزادی برگزار می شود؟ یک استادیوم هم نساختند. یک استادیوم استاندارد نساختند . الان چرا یک استخر برای برگزاری یک مسابقه شنا نداریم؟ اگر داشتیم که همه بازی ها در آزادی نبود. اگر چیزی ساختند بیایند من و شما ببرند نشان مان دهند تا متنبه شویم و بیایم عذرخواهی کنیم! خیلی بد است که چیزی نساختند اما این باور را در ذهن مردم انداختند که ورزشگاه ساخته اند!»
 
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال مدیریت جدید دستگاه ورزش را با امور ورزش ناآشنا دانست و در این خصوص گفت:« آقای عباسی هم مثل آقای سعیدلو و علی آبادی از تجربه کافی برای مدیریت در ورزش برخوردار نیست، حرف من اینست که چرا مدیران لایق ورزشی امروز خانه نشین شده اند در صورتی که آنها از نظر دانش فنی و مدیریتی صلاحیت فعالیت در این حوزه را دارند.حرف امروز اینست چرا امروز مدیران ورزشی مورد توجه قرار نمی گیرند، به عنوان مثال من برای اقای رویانیان احترام بسیار زیادی قائلم و معتقدم که ایشان در سمت های قبلی موفق بودند اما آیا نمی شد همین پولی که در اختیار ایشان قراردادند را به یک مدیر ورزشی و یک فرد تحصیلکرده ورزشی می دادند تا او باشگاه را مدیریت کنند.باید بپذیریم که مدیریت کلان در ورزش اصولی تصمیم گیری نمی کند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها