کد خبر: ۳۴۲۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۸ دی ۱۳۹۰
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها گفت: محققان کشور موفق شدند سامانه مراقبت الکترونیکی زندانیان را تولید کنند که این تجهیزات از ابتدای سال آینده به طور آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محمدعلی زنجیره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، اظهار داشت: محققان داخلی و شرکت‌های کامپیوتری موفق شدند سامانه‌ای طراحی کنند که اجرای مراقبت‌های الکترونیکی که در قانون جدید مجازات اسلامی آمده است را عملی کنند.


خبرگزاری فارس: کنترل الکترونیکی زندانیان از سال آینده/ تولید دستبند و پابند الکترونیکی در کشور

وی ادامه داد: اگر قاضی حکم داد که متهم در محل خاصی خارج از زندان به عنوان مثال در خانه یا محل اشتغال، حبس خود را سپری کند، این سامانه از متهم به صورت الکترونیکی مراقبت می‌کند.



زنجیره‌ای با بیان اینکه این کنترل، با دستبند و پابند الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه در داخل کشور این تجهیزات قابل ساختن است و با شرکت‌هایی که مذاکره کرده‌ایم متوجه شدیم که هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار مربوط به آن قابلیت تولید در داخل کشور را دارد.



معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها درباره زمان بهره‌برداری از این تجهیزات گفت: تا مدتی دیگر بخشی از این تجهیزات به عنوان نمونه در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد و امیدواریم اولین بخش آزمایشی این طرح با حجم 500 زندانی در یکی از زندان‌های تهران یا شهرهای نزدیک اجرا شود.



وی با بیان اینکه اجرای این طرح در سال جاری عملی نمی‌شود اما از ابتدای سال آینده انجام خواهد شد، گفت: این کار به قاضی کمک می‌کند که دیگر مجازات حبس را برای برخی زندانیان در نظر نگیرد و به زندانی مشمول این مجازات کمک می‌کند بیشتر در کنار خانواده خود باشد.



زنجیره‌ای افزود: البته این موارد مربوط به جرایم سبک است و متهمانی با جرایمی مانند قتل، قاچاق، سرقت مسلحانه و تجاوز مشمول استفاده از این تسهیلات نمی‌شوند.



معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: کار دیگری که با این تجهیزات می‌توان انجام داد این است که زندانیانی هم که به مرخصی می‌روند به وسیله این تجهیزات کنترل الکترونیکی، تحت نظر باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها