کد خبر: ۳۴۱۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۸ دی ۱۳۹۰
نخست‌وزير انگليس از ساخت و پخش فيلم «بانوي آهنين» كه در آن زندگي سياسي «مارگارت تاچر» به‌ تصوير كشيده شده است، انتقاد كرد.
ایسنا، «ديويد كامرون»، نخست‌وزير انگليس روز جمعه از ساخت و پخش فيلم «بانوي آهنين» كه در آن مارگارت تاچر يك پيرزن آسيب‌پذير نشان داده شده‌ است، ابراز نارضايتي كرد.

فيلم پرسروصداي «بانوي آهنين» كه در آن «مريل استريپ» نقش مارگارت تاچر را بازي كرده است ‌از روز جمعه در سينماهاي انگلستان اكران شد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، «ديويد كامرون» باوجود تمجيد از نقش‌آفريني مريل استريپ در اين فيلم اعلام كرد، درحالي كه مارگارت تاچر هنوز زنده است و از اختلال ذهني رنج مي‌برد، نبايد چنين فيلمي ساخته مي‌شد.

وي در گفت‌وگو با شبكه چهار بي‌بي‌سي اعلام كرد:‌ بازي مريل استريپ بسيار زيباست‌، اما نمي‌توان پاسخي براي اين سوال پيدا كرد كه چرا اين فيلم اكنون ساخته شده است. اين فيلم بيشتر از آنكه يك نخست‌وزير قدرتمند را به تصوير بكشد، دوران مريضي و بيماري او را نشان مي‌دهد.

در فيلم «بانوي آهنين» مارگارت تاچر به عنوان يك زن 86 ساله‌اي گيج و مبهوت به تصوير كشيده شده كه در انزوايش به دوران كاري سياسي خود مي‌نگرد.

داستان اين فيلم در سال 1982 و چند هفته پيش از آغاز جنگ فالكلند اتفاق مي‌افتد و تلاش‌هاي سياسي «مارگارت تاچر» براي حفظ سمت‌اش را به‌تصوير مي كشد.

استريپ 62 ساله كه براي اين فيلم شانس اصلي كسب اسكار محسوب مي‌شود، با 16بار نامزدي جايزه اسكار از اين لحاظ ركورددار تاريخ سينما محسوب مي‌شود

وي دو بار در سال‌هاي 1980 براي «كرامر عليه كرامر» و 1983 براي «انتخاب سوفي» موفق به كسب جايزه اسكار بهترين بازيگري شده است.

«استريپ» در سال 2003 براي فيلم «ساعت‌ها» جايزه خرس نقره‌اي جشنواره برلين را گرفت، در سال 1989 با فيلم «فرشتگان جهنمي» جايزه بهترين بازيگر زن را از كن دريافت كرد، در سال 1982 بهترين بازيگر زن جوايز بافتا شد و در سال 1999 جايزه دوربين برليناله را كسب كرد.

مريل استريپ در سال 2003 جايزه افتخاري سزار فرانسه را گرفت، دو بار جايزه بهترين بازيگر زن را از اسكار سينماي ايتاليا دريافت كرده است، هفت‌بار بهترين بازيگر جوايز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌هاي رم و سن‌سباستين جايزه يك عمر دستاورد سينمايي دريافت كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها