کد خبر: ۳۴۱۳۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۱۷ دی ۱۳۹۰
عصر امروز شنبه هفدهم دي‌ماه مراسم ختم حاج ذبيح‌الله بخشي با حضور مردم، مسئولان و مقامات كشوري و لشكري در مسجد شهداي تهران برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم، دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي،‌دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سردار نقدي رئيس بسيج سازمان بسيج مستضعفين، سردار احمد بيگدلي فرمانده عمليات سپاه تهران بزرگ و محمداسماعيل كوثري نماينده مجلس شوراي اسلامي و حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالعلي گواهي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالعلي گواهي با بيان قسمتي از واقعه عاشورا گفت: حاج ذبيح‌الله پدر همه بسيجيان تهران بود. او كسي بود كه با علاقه، صلابت و شجاعت هشت سال سابقه حضور در جنگ را در كارنامه اعمال خود دارد.

وي اظهاركرد: ‌چقدر زيباست كه نمازگزاران جمعه تهران بعد از اقامه نماز جمعه بر پيكر حاج بخشي نماز خواندند و آن مراسم تشييع با شكوه را برگزار كردند.

گواهي افزود: مرحوم حاج بخشي روحيه جهادي خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور در جبهه و جنگ تا فتنه سال 88 و بعد از آن حفظ كرد و هيچ تغييري نكرد. او هيچ حرفي نگفت كه دشمن از آن سوء استفاده كند. هر جا انسان از ارزش‌ها دفاع كند به معني آن است كه در جبهه حضور دارد و در مقابل دشمن جهاد كرده است.

وي تصريح كرد: حاج بخشي در طول هشت ماه فتنه سال 88 همانند هشت سال حضور خود در دوران دفاع مقدس ماند و از ارزش‌ها دفاع كرد. حاج بخشي وقتي شهيد شد كه فرزندانش شهيد شدند. او مصداق بارز اين حرف است كه وقتي آهن را در آتش مي‌گدازند و در بدن آن‌ها مي‌نهند هيچ تغييري در آن‌ها رخ نمي‌دهند. اين گونه افراد شادي زودگذر دنيا را به آخرت عوض نمي‌كنند.

گواهي با بيان اين‌كه حاج بخشي به حبيب بن مظاهر اقتداء كرده بود، تأكيد كرد:‌ ما بايد پيام حاج بخشي را سرلوحه كار خود كنيم چرا كه او مي‌دانست كه چه مسئوليتي بر عهده دارد. دشمن مي‌خواهد نااميدي را در دل مردم ايران به وجود آورد. آنچه كه براي افرادي همچون حاج بخشي مهم بود اين بود كه به وظيفه خود عمل كنند وعمل هم مي‌كردند. سعي كنيد در اين دوران همانند شهدا و خانواده‌ آن‌ها خوب استفاده كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت:خوش به حال حاج بخشي كه بعد از 70 سال زندگي، اينگونه از دنيا رفت. او كسي بود كه دو فرزندش، دامادش و يكي از برادرانش شهيد هستند. حضور مردم در چنين جلساتي برمحيط جامعه تاثيرگذار است.

در بخش ديگر اين مراسم سينه‌زني با شكوه و نوحه‌سرايي قابل وصفي نيز براي علمدار جبهه‌ها برگزار شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها