کد خبر: ۳۳۹۸۵
زمان انتشار: ۲۳:۳۵     ۱۶ دی ۱۳۹۰
بولتن نیوز: دیر زمانی نیست که پارلمان فرانسه، کشتار ارامنه توسط ترکها در 1915 را نسل کشی و انکار آن را جرم تلقی می کند که دولت ترکیه در اقدامی بیش از 35 تن از غیرنظامیان کرد را کشت.

حمله هوایی به مناطق کرد نشین توسط آنکارا، پس از آن صورت گرفت که گروهک تروریستی پ. ک. ک 24 تن از سربازان ارتش ترکیه را کشتند. پس از انتشار این خبر دولت ترکیه در ابتدا با بیان اینکه این افراد اعضای یک گروهک تروریستی بودند، سعی در انکار واقعیت داشت اما پس از اعتراضات مردم کرد که به خشونت نیز گرائید، آنکارا تلویحا بمباران اشتباه این مناطق را پذیرفت.

این اقدام دولت ترکیه در داخل کشورمان نیز با واکنش مردم کرد مواجه شد. روز سه شنبه عده ای از جوانان کرد با تجمع در مقابل سفارت ترکیه در تهران، از کشتار مردم کرد در ترکیه اعلام انزجار کردند.

 کشتار مردم کرد در ترکیه با واکنش نماینده سنندج، ديواندره و كامياران مواجه شد. عبدالجبار كرمي با انتقاد از كشتار مردم كرد تركيه توسط نظاميان اين كشور، خواستار محكوميت كشتار كردهاي بيگانه شد.

وی  با اشاره به كشتار مردم كرد تركيه توسط هواپيماهاي نظامي اين كشور به بولتن نیوز گفت: تركيه در هفتم دي ماه امسال به بهانه سركوب نيروهاي پ. ك. ك. مناطق مرزي جنوب شرق كشور خود را كه در جوار مرز ايران و عراق است، بمباران كرده كه  35 نفر كشته و تعدادي هم مجروح شدند.

کرمی با اشاره به بيگناهي مردم كرد، بخصوص كردهاي كشته شده، گفت: كردهاي عراق در زمان ديكتاتوري صدام، مخالف عراق بود و به همراه كردهاي تركيه با دولت جمهوري اسلامي ايران همكاري داشتند و اصولا به خاطر رفتار انسان دوستانه دولت ايران، كردهاي منطقه تمايل خاصي به ايران داشته و دارند و حافظان منافع ايران بودند.

نماينده سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس گفت: دولت تركيه معتقد است كه اين بمباران با يك اشتباه صورت گرفته و آنها به دنبال سركوب پ. ك. ك. در منطقه بودند.

كرمي با بيان اينكه مردم كرد منطقه هيچ ارتباطي با پ. ك. ك. نداشتند، افزود: جا دارد تا اين اقدام غير انساني تركيه محكوم شود و مردم كرد ايران تقاضا دارند تا دولت ايران عكس العمل نشان دهد تا اين كشور از رفتارهاي غير انساني خود دست بر دارد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر يك احساس ضد تركيه ايي در ميان كردهاي ايران و عراق برانگيخته شد بطوريكه مردم كرد ايران روز سه شنبه در جلوي سفارت تركيه در تهران به نشانه اعتراض به تركيه تجمع كردند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
CANADA
۲۳:۵۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
این ترکیه به ما خیانت خواهد کرد من خواهشم اینست مسولان نگذارند این کشور از شرایط ایران که بنظر من علی الرغم کوری چشم دشمنان رو به جلو است استفاده نماید وجایگاه خود را در شرایط بسیار حساس منطقه ارتقائ دهد ودر نهایت نسبت به منحرف نمودن بیدارد های اسلامی منطقه اقدام نماید نمو نه ان پیشنهاد اسلام سکولار به انقلاب مصر که هما ن خواسته امریکا یا همان اسلام امریکایی. این ترکیه جاش بشود با اسرائیل مانور نظامی میگذارد .در جنایاتی که در سوریه است شریک است . در 10 سال پیش فتنه تیرماه بود دقیقا مثل امریکا از فتنه گران حمایت کرد. راادارهای امریکا در خاک خودش علیه کشور ما پذیرفت حالا که سر سپرده گی اش به عرب نشان داده وتا حدی از چشم مردم منطقه افتاده دوباره فیلش یاد هندوستان کرده برای حفظ ابروی خودش دوباره بفکر دلالی بین ایران و دشمنان افتاده است . این دقیقا تعریف نفاق است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها