کد خبر: ۳۳۹۶۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
معاون امور حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آخرین پرواز زائران ایرانی فردا انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۵۹ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مکه حضور دارند.
به گزارش پایگاه 598، حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت سفر زائران خانه خدا به عربستان سعودی گفت: هم‌اکنون 59 هزار و 500 زائر در مکه مکرمه حضور دارند و آخرین گروه زائران از مدینه منوره و ایران فردا در مکه مکرمه گردهم می‌آیند.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت افزود: فردا شب تمام 64 هزار زائر ایرانی در مکه حاضر می‌شوند و انشاالله از 8 ذی‌الحجه مناسک شروع می‌شود. آخرین پروازها از ایران مربوط به استان تهران است.

وی درخصوص تاخیر پرواز زائران ایرانی گفت: به دلیل دو تاخیر پروازهای سعودی ایرلاین به مدت 10 و 6 ساعت در پروازهای تهران و گرگان میانگین تاخیرها افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون میانگین تاخیر پروازها به 12 دقیقه رسیده است.

محمدی با بیان اینکه شرایط زائران از لحاظ پزشکی و بهداشتی بسیار خوب است، ادامه داد: تاکنون3 زائر ایرانی به جز حادثه‌دیدگان حادثه مسجدالحرام از دنیا رفته‌اند و یک زائر بیمار هم دوشنبه شب به ایران بازگشت. همچنین تا امروز فقط 3 زائر ایرانی حادثه دیده در بیمارستان بستری هستند.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت شرایط امنیتی امسال را بهتر از سال گذشته دانست و گفت: امسال الحمدلله هیچ مورد بازداشتی در بین زائران ایرانی نداشتیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها