کد خبر: ۳۳۹۴۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۱۶ دی ۱۳۹۰
در پي بازداشت كاركنان دفتر معاون رئيس جمهوري عراق در بغداد وي اقدام به تاسيس دفتري موقت در استان سليمانيه كردستان عراق كرد.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري النخيل عراق، طارق الهاشمي، معاون رئيس جمهوري عراق يك دفتر موقت در استان سليمانيه عراق در منطقه كردستان اين كشور داير كرده است.

در بيانيه اين دفتر آمده است: هرچه زودتر بايد حملات و سخت‌گيري‌ها عليه دفاتر معاون رئيس جمهوري عراق، خانواده، كاركنان و نزديكان وي پايان يابد.

در اين بيانيه با اشاره به فشارها عليه كاركنان دفتر طارق الهاشمي آمده است: كاركنان دفتر معاون رئيس جمهوري عراق در بغداد پنج روز است كه بدون ذكر دليل توسط مقامات عراقي بازداشت شده‌اند و دفتر طارق الهاشمي خواهان سلامتي همه بازداشت‌شدگان و آزادي آنهاست.

در بيانيه دفتر موقت طارق الهاشمي همچنين تاكيد شده كه قانون اساسي عراق بازداشت متهمان را در اماكن غيررسمي ممنوع و صراحتا اعلام كرده كه متهمان بايد در اماكني كه زير نظر وزارت دادگستري هستند، نگهداري شوند و از دادستاني كل و وزارت دادگستري و نيز دفتر فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق خواسته تا درخصوص آزادي متهمان و حمايت از طارق الهاشمي و ديگر كاركنان دفتر وي اقدامات لازم را به عمل آورند.

طارق الهاشمي كه به اتهام دست داشتن در عمليات تروريستي از سوي مقامات عراقي تحت تعقيب است، هم‌اكنون در منطقه كردستان عراق به سر مي‌برد.

وي اعلام كرده كه از عراق خارج نمي‌شود و دادگاهش بايد به صورت عادلانه در منطقه كردستان برگزار شود كه اين درخواست از سوي مقامات قضايي عراق رد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها