کد خبر: ۳۳۸۴۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا رأی امروز مجلس سنا برای توقف بررسی "برجام" در کنگره را پیروزی و موفقیت برای دیپلماسی، امنیت ملی آمریکا و امنیت جهانی توصیف کرد
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

باراک اوباما با صدور بیانیه ای ضمن تمجید از اقدام سنا در رای دادن به توافق هسته ای ، این رای را پیروزی برای دیپلماسی خواند.

به گزارش سایت کاخ سفید ، در این بیانیه آمده است:

امروز ، مجلس سنا یک قدم تاریخی برداشت و با رای خود آمریکا را قادر ساخت تا برای اجرایی کردن توافق جامع و بلندمدتی که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز می دارد ، با شرکای بین المللی خود همکاری کند.

این رای برای دیپلماسی، امنیت ملی آمریکا و برای امنیت جهانی یک پیروزی محسوب می شود.

ما به مدت تقریباً‌ دو سال در موضع برتر برای رسیدن به توافقی که اهداف کلیدی مان را محقق می سازد ، مذاکره کردیم.

از وقتی این مذاکرات به نتیجه رسیده است ، ما سنگین ترین بحث های امنیت ملی خود را از زمان تصمیم گیری برای اشغال عراق داشته ایم. در چند هفته گذشته ، هر چقدر نمایندگان بیشتری جزئیات توافق را مطالعه کردند ، بیشتر به صفوف حمایت کنندگان پیوستند.

امروز ، من خیلی خوشحالم که بسیاری از سناتورها این توافق را بر اساس امتیازاتش قضاوت کردند و از حمایت نیرومندانه نمایندگان و شهروندان خشنود هستم.

در قدم بعدی، ما به کار مهم اجرا و راستی آزمایی این توافق می پردازیم به گونه ای که ایران نتواند سلاح هسته ای را دنبال کند و سیاست خارجی را دنبال می کنیم که کشورمان و جهان را به یک مکان امن تبدیل می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها