کد خبر: ۳۳۸۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۵ دی ۱۳۹۰
بی‌بی‌سی اذعان کرد
بخش فارسی بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس در گزارشی به نقل از خانواده "امیر حکمتی"، جاسوس دستگیر شده سیا در ایران اذعان کرد که تاکنون هیچ‌یک از وکلای مدافع ایرانی حاضر به پذیرش دفاع از وی نشده‌اند.
به گزارش فارس، بخش فارسی بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس در گزارشی به نقل از خانواده "امیر حکمتی"، جاسوس دستگیر شده سیا در ایران اذعان کرد که تاکنون هیچ‌یک از وکلای مدافع ایرانی حاضر به پذیرش دفاع از وی نشده‌اند.
 
بنابراین گزارش، خانواده حکمتی می‌گویند که حداقل با ۱۰ وکیل دادگستری در ایران تماس گرفته‌اند اما نتوانسته‌اند هیچ‌یک از آنها را به دفاع از فرزندشان ترغیب کنند.
 
حکمتی متهم به اقدام علیه امنیت ملی ایران و جاسوسی برای کشور متخاصم است. بی‌بی‌سی پیش‌تر سعی کرده بود تا چنین القا کند که اعترافات این جاسوس آمریکایی که از صدا و سیمای ایران پخش شد، تحت فشار انجام شده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش‌تر ادعا کرده بود که جاسوس آمریکایی مزبور از دیدار کنسولی محروم بوده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا خود مظنونین به تروریسم را به صورت درازمدت و بدون محاکمه در بدترین وضعیت بازداشت کرده و هیچ حقی برای آنان قائل نیست.
 
حکمتی که ادعا می‌شود در ارتش آمریکا به عنوان مترجم زبان عربی فعال بوده است، اعتراف کرده است که برای عملیات جاسوسی و خرابکارانه به ایران آمده بود. وی در تاریخ 18 دسامبر توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.
 
رسانه‌های غربی سعی کرده‌اند که با بیان مطالبی بالاخص از زبان خانواده حکمتی، اصل این موضوع را زیر سوال برده و چنین نشان دهند که وی علی‌رغم اعترافاتش، جاسوس نبوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها