کد خبر: ۳۳۷۹۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
دهمين جشنواره تعاوني‌هاي برگزيده ملي در سالن تلاش برگزار شد و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از آنها تجليل و تقدير كرد. ربيعي به مهم‌ترين مسائل پيش‌روي وزارتخانه اشاره كرد.
به گزارش پایگاه 598، وي با وزير كار و رفاه مكزيك و هيات همراه وارد سالن شد و از امضاي تفاهمنامه بين دو كشور ايران و مكزيك كه بعد از ۲۳ سال در فضاي جديد بين‌المللي ايران امروز خبر داد.


وي درباره آسيب‌شناسي بخش تعاون گفت: «از روز اولي كه مسووليت اين وزارتخانه را پذيرفتم و با ارائه برنامه به رياست‌جمهور در فلسفه در كنار هم قرار گرفتن سه حوزه تعاون كار و رفاه اجتماعي تعمق كردمو به اين نتيجه رسيدم كه خروجي هر سه مجموعه در راستاي بهبود زندگي مردم محروم و برقراري عدالت اجتماعي است چراكه با روح تعاون مي‌توانيم كارهاي بزرگ انجام دهيم و در سايه آن ملت ايران را به رفاه برسانيم. در شرايطي كه اقتصاد در حال آب رفتن و كوچك شدن است و جامعه از آن آسيب ديده و حدود ۵ميليون جوان تحصيلكرده بيكار در رنج سني ۲۰ تا ۳۰سال منتظر ورود به بازار كار هستند بايد بگويم اقتصاد روزي به رشد ۸درصد مي‌رسد اما جامعه به لحاظ اخلاقي اگر آسيب ببيند به‌سختي ترميم مي‌شود. راهكار بهبود زندگي مردم و ارتقاي جامعه اخلاقي را بايد در تعاون جست‌وجو كرد.


پيش از آنكه به ارزش اقتصادي تاكيد كنم به ارزش اجتماعي در تابلوي توسعه و چشم‌انداز ايران مي‌انديشيم چراكه هيچ‌كسي نبايد در چرخ دنده‌هاي اقتصاد له شود.


بايد نابرابري منطقه‌يي كم شود. زندگي مردم بهبود يابد و آرامش پيدا كند و اعتماد، آرامش رواني، همدلي، همزباني و همفكري در جامعه ارزش پيدا كند. شغل و درآمد با كرامت توليد در آن شكل بگيرد و از رانت خبري نباشد و براي رسيدن به آن تعاون تنها مسير ممكن است. همين‌طور عدالت اجتماعي كه روح تعاون در اين ويژگي‌ها نهفته است.


قرار نيست عده‌يي در حاشيه و برخي با رانت پيش بروند، همگان بايد با هم و در كنار هم رشد كنند. عدالت اجتماعي مسووليت شخصي، دگرخواهي و خيرخواهي از كاركردهاي تعاون است و ما هم در برنامه توسعه شيوه تعاون را مي‌پسنديم. وزير تعاون ضمن ابلاغ سلام رياست‌جمهوري به تعاونگران افزود: در برنامه ششم بخش تعاوني عملياتي ديده شده چراكه تعاون شيوه اخلاقي توسعه اقتصادي است. تعاوني‌ها راهي براي ايجاد اشتغال، برنامه‌ريزي محلي و توسعه ملي هستند. يكي از راه‌هاي مورد توجه دولت براي ايجاد اشتغال بنگاه‌هاي خرد و كوچك تعاوني است.



اگر قرار باشد روزي ۱۰ ساعت كار مفيد داشته باشيم براي ۷۰۰۰ ساعت عمر باقي‌مانده دولت در بخش اشتغال به سمت برنامه‌ريزي محلي و جهش در رسته‌هاي مختلف محلي برنامه‌ريزي كرده‌ام.بايد در بخش تعاون ظرفيت ايجاد كرده و آن را به ماهيت اصلي و اوليه تعاون برگردانيد. نبايد ماهيت شعاري و تزييني داشته باشد با آمدن كلانتري عنصر محركي در تعاون ايجاد شد كه با نگاه به گذشته مي‌توان از عملكرد تعاون در دو سال گذشته رضايت نسبي داشت.

بايد تعاون در بخش تعاون را تقويت كنيم و براي فرهنگسازي در اين بخش با استانداري‌ها و وزارتخانه‌ها تفاهمنامه امضا كرديم و در آينده نيز كار آموزشي را جدي دنبال خواهيم كرد. بايد به تشكل‌ها بيشتر بپردازيم و هر فردي بايد به عنوان رسانه در بخش تعاون عمل كند چرا كه تعاون نه به عنوان يك راه‌حل در بخش تعاون بلكه راه‌حلي براي كل ايران است. ۷ برنامه و ۷ رويكرد جديد براي تحول تعاون را در دو سال آينده دنبال مي‌كنيم. از همه تعاونگراني كه با فراز و نشيب‌هاي اقتصادي به فعاليت خود ادامه دادند به ويژه از تعاوني‌هاي زنان كه با شرافت كار كردند تقدير مي‌كنم.


وزير كار و رفاه مكزيك با ابلاغ پيام رييس‌جمهور كشور مطبوع خود به ديدار علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي آمده بود، نيز بيان داشت: «از سال۱۹۹۴ سفري به ايران نداشتم اما اكنون كه تحريم‌ها به پايان رسيده، بهترين فرصت براي گسترش روابط دو كشور در راستاي آموزش پرسنل، ارتقاي آموزش معلولان، كمك به صندوق‌هاي بازنشستگي است.»


در ادامه اين ديدار كه در سالن تلاش صدا و سيما برگزار شد، علي ربيعي يك تابلوي نقاشي كه اثر يك نقاش معلول بود را به رسم يادبود به وزير كار و رفاه مكزيك تقديم كرد. وزير مكزيك نيز در واكنش به دريافت اين تابلوي نقاشي، اين تابلوي نقاشي را هديه‌يي ارزشمند توصيف كرد و گفت: «اين تابلوي نقاشي نشان از توانمندي‌هاي افراد معلول علي‌رغم محدوديت‌هايشان دانست.»


وي در ديدار با علي ربيعي، به تبادل‌نظر درخصوص حوزه‌هاي رفاه اجتماعي، مسائل حمايتي، صندوق تامين اجتماعي، تبادل آموزش پرداختند. درهمين رابطه، تفاهمنامه‌يي بين وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ايران و همتاي مكزيكي‌اش به امضا رسيد كه در آن به روابط كار در مجامع بين‌المللي اشاره شده بود.
منبع:تعادل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها