کد خبر: ۳۳۷۵۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
دبیر کمیسیون امور داخلی کشور:
عضو فراکیسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها اگر مدام می‌گویند خیال اسرائیل راحت باشد چراکه ایران در کنترل ماست کاملا حرف درستی می‌زنند، آنان ایران را زیربار آورده‌اند و فکر نمی‌کنم برای اثبات آن گروهی بسیار دانا و توانمند هم لازم باشد.
به گزارش پایگاه 598،  سید عیسی دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با اشاره به بیانات رهبر  معظم انقلاب درباره‌ی بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آنچه که مشخص است ما زمانی 19 هزار عدد سانتریفیوژ داشتیم که اکنون به 6 هزار رسیده است، این تعداد نیز تحت نظارت آمریکا به کار خود ادامه خواهند داد و این یعنی اینکه آمریکایی‌ها بر تاسیسات هسته‌ای کشور تسلط و نظارت کامل خواهند داشت.

آمریکا راست می‌گوید که خیال اسرائیل راحت باشد/هر کس دیگری بود زیر این بار نمی‌رفت/حاصل این همه عقب نشینی چیست؟

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اگر مدام می‌گویند خیال اسرائیل راحت باشد چرا که ایران در کنترل ماست کاملا حرف درستی می‌زنند، آنان ایران را زیربار آورده‌اند و فکر نمی‌کنم برای اثبات آن گروهی بسیار دانا و توانمند هم لازم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر فرد کس دیگری بود زیر این بار نمی‌رفت، حال که رفته‌اند باید امتیاز بزرگی نیز به دست آورند، امتیاز ایران در قبال این همه عقب نشینی بزرگ رفع کامل تحریم‌ها بود اما در حال حاضر در رفع تحریم‌ها ابهام و مشکلات زیادی وجود دارد.

عده‌ای می‌خواهند از مردم حقایق را کتمان کنند/بعد از روشن شدن ابهامات برجام معلوم می‌شود بازی برد برد بوده است یا نه

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر علت مخالفت برخی از دولتمردان با بررسی برجام توسط نمایندگان، بیان داشت: یک چیز واضحی وجود دارد که عده‌ای می‌خواهند روی آن را بپوشانند تا مردم از آن اطلاعی نداشته باشند. علت اظهار نظرهای سریالی برخی از مسئولین دولتی از عدم بررسی برجام در مجلس یک نتیجه دارد و آن هم کتمان حقایق است، آنان نمی‌خواهند مردم بفهمند تیم مذاکره کنننده چه امتیازاتی داده و در قبال آن کدام امتیازات را گرفته است.

وی افزود: اگر برجام در صحن علنی مجلس مطرح شود خیلی از قضایا روشن خواهد شد، مردم بعد از دانستن حقایق در برابر کسانی که می‌گفتند بازی برد-برد داشتیم شاید واکنش دیگری نشان دهند. 15 نفر به صورت شبانه‌روزی برجام را بررسی می‌کنند تا همین حقایق روشن شود.

وی تصریح کرد: ما تعهداتی را قبول کردیم که در آینده کشور تاثیر گذار است و به یکی دوسال هم ختم نمی‌شود، برجام را طبق فرمایش رهبر انقلاب نمایندگان بررسی خواهند کرد، البته عده‌ای از نمایندگان از برجام دفاع خواهند کرد اما عده‌ای هم حرف برای گفتن زیاد دارند.

تحریم‌ها تعلیق شده است/دولت می‌تواند از توافقی که کرده در مجلس دفاع کند

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها تعلیق شده است، گفت: متاسفانه اقدامات با اظهارات هم‌خوانی ندارد، اگر تحریم‌ها تعلیق شود ما در برابر امتیازات بزرگی که داده‌ایم چیزی به دست نخواهیم آورد. بنده اگر به جای آقای روحانی بودم قوه‌ای را از بررسی برجام کنار نمی‌گذاشتم.

 وی اضافه کرد: مسایلی در متن توافق اولیه مطرح شده است که نیاز به بررسی و رای نمایندگان دارد، حال اگر نمایندگان هم رای ندهند وضعیت دیگری به وجود خواهد آمد، دولت می‌تواند از توافقی که کرده است در مجلس دفاع کند و اگر مجلس اقنا شود دیگر مشکلی نخواهد بود.

وی اذعان داشت: برای دولت بد است که اجازه بررسی برجام را به قوای دیگر نمی‌دهد، ما به دنبال هم صدایی هستیم و با پنهان کاری مشکلات حل نمی‌شود، مردم باید در جریان امور قرار بگیرند و این به وسیله نمایندگان آنان امکان‌پذیر است.

قرارداد قابل تفسیر مستحکم نیست و فردا مشکل ساز می‌شود/ اظهارات متناقض ظریف و عراقچی

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به سوال آناج در خصوص اظهارات متناقض مسئولین درباره‌ی برجام، تشریح کرد: اگر ما می‌گوییم برجام در مجلس بررسی شود به خاطر همین اظهارات متناقض است، قراردادی که قابل تفسیر باشد و هرکسی یک نظر در باره‌ی آن بدهد به هیچ وجه قرارداد خوب و محکمی نخواهد بود.

وی ادامه داد: آقای عراقچی یک حرف می‌زند و آقای ظریف یک حرف دیگر، آن طرف میدان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم نظرات دیگری دارند که با اظهارات داخلی هم‌خوانی ندارد، قطعنامه باید غیرقابل تفسیر و دقیق باشد.

وی یادآور شد: آمریکایی که در راس گروه 1+5 قرار دارد هنوز تحریم‌های خود را برنداشته است، آمریکا که قطعنامه را قبول کرده است چرا دیگر تحریم‌ها را بر نمی‌دارد و هر روز یک حرف جدید می‌زند؟ قرارداد قابل تفسیر فردا کشور را دچار مشکل می‌کند.

مردم به خاطر آب و غذا جان ندادند/عده‌ای در علت وقوع انقلاب دچار اشتباه شده‌اند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سوال که چرا دولتمردان در برابر تهدید‌ها و توهین‌های آمریکا سکوت کرده‌اند، اعلام کرد: باید از مسئولین علت سکوت را پرسید، ما در برابر دشمن قرار داریم و اگر آنان ملت ایران را تهدید می‌کنند باید سران دولت جواب دندان شکنی دهند.

وی توضیح داد: برخی دچار اشتباه شده‌اند، ما برای 4 لقمه نان و ارزان شدن برنج انقلاب نکردیم، عده‌ای از مسئولین فکر می‌کنند مردم به خاطر آب و غذا انقلاب کرده‌اند. ما برای احترام و رسیدن به اسلام ناب محمدی قیام کردیم.

وی در پایان اضافه کرد: جوانان برای آب و غذا در 8 سال دفاع مقدس از لذت‌ها و جان خود چشم نپوشاندند که امروز ما برای ارزانی کالاها کوتاه می‌آییم. آنان نرفتند تا مسئولین در برابر دشمنان نظام پاسخ دندان شکنی ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها