کد خبر: ۳۳۷۵۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
امام‌ جمعه مشهد گفت: برخی اگر احساس کنند یک موضع‌گیری سیاسی موقعیت آنها را در جامعه به خطر می‌اندازد حاضر نیستند از مقام خود بگذرند و این جای تاسف دارد.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی اظهار کرد: در میان ائمه معصومین (ع) بعد از وجود اقدس سیدالشهدا زیارت هیچ امامی به‌ اندازه زیارت امام هشتم(ع) مورد تأکید قرار نگرفته و این موضوع باید برای ما قابل‌ تأمل باشد.

وی افزود: در گذشته منطقه طوس به عنوان یک پایگاه برای اسلام و بقعه‌ای برای دین با اتصال و ارتباطاتی که با کشورهای شمال دارد، بسیار مهم و مورد توجه بوده است و به افراد توصیه می‌شده یک پایگاه برای نشر اسلام به وجود بیاورند و این نکته امروز ضرورت و لزوم بیشتری پیدا کرده و روایتی از پیامبر (ص) داریم که زمانی پیش می‌آید که اسلام از مدینه خارج شده و بعد مجدد به مدینه برمی‌گردد.

علم‌الهدی بیان کرد: پیامبر (ص) پیش‌بینی می‌کردند که مدینه زمانی در اختیار وهابیون قرار گیرد و اسلام از مدینه نشر پیدا نمی‌کند و فقط تحریف اسلام توسط آنها صورت می‌گیرد اما مرکز اسلامی خراسان در نسل‌ها حفظ می‌شود و این مرکزیت امروز به وجود آمده و شاید تأکید ائمه به زیارت امام رضا (ع) بر همین اساس بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عاملی که در عرصه، جهاد را مستقر می‌کند عدم تردید در باورمندی است و آنجایی که پای جهاد به وسط می‌آید، انسان باید از منافع و مقام خود بگذرد و فرد نباید هیچ شکی در اهداف و باورمندی خود داشته باشد و انسان اگر در هدف خود مردد باشد جلوی هر گونه مجاهدت را می‌گیرد.

وی ادامه داد: انسان در همه موارد از مال خود می‌گذرد و حتی حاضر است از جان خود نیز بگذرد اما جایی که فرد بخواهد از مقام و شخصیت خود بگذرد آنجا نمی‌گذرد و اگر یک موضع‌گیری سیاسی موقعیت وی را در جامعه به خطر می‌اندازد اینجا دیگر از مقام نمی‌گذرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: باید توجه داشت برای رسیدن به تعالی همیشه باید در خط امام زمان حرکت کرد و تردیدها را از بین برد چون اگر این تردید بماند روزی در مجاهدت مشکل‌دار می‌شویم و نباید در هدف خود مردد باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها