به گزارش پایگاه 598، سید مهدی یدی همدانی با ابراز تاسف از تاخیر در نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، اظهار داشت: با افزایش قیمت سه برابری برخی از خودروها و افزایش کسری بودجه در دولت بحث تامین بودجه و نوسازی در بخش مینی بوس و اتوبوس شهری با مشکلات مواجه شد.
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهری کشور در ادامه افزود: در حال حاضر
تنها در بخش مینی بوس های فرسوده با 11 هزار خودرو فرسوده روبرو هستیم که
با کاهش تولید در شرکت های تولید کننده داخلی و کمبود بودجه، پرداختن به آن
تا حدی مشکل به نظر می رسد.
وی از برگزاری جلسات با خودرو سازان تجاری در کشور خبر داد و تاکید کرد:
مذاکرات تنها زمانی به یک جمع بندی مناسب می رسد که قرار داد تولید در زمان
طولانی و با تیراژ بالا صورت پذیرد. در غیر این صورت خودرو سازان داخلی به
دلیل عدم صرفه اقتصادی در این بخش از تولید به منظور رفع نیاز داخلی
خودداری خواهند کرد. انعقاد قرارداد باید با تصمیم گیری سازمان شهرداری ها و
دهیاری ها اتفاق بیفتد.
همدانی گفت: عمده مشکل در نوسازی ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی، منابع
مالی است که در گذشته بخش عمده آن از سوی دولت تامین می شد. با اختصاص
بودجه از محل بند "ق" تبصره بودجه این امیدواری به وجود آمد که این مهم با
سرعت بیشتری جامه عمل بپوشد.
وی تاکید کرد: بیش از یک سال از مصوبه شورای عالی اقتصاد در این باره می
گذرد اما مفاد آن عملیاتی نشده است. شاید شهرداری تهران قادر باشد نوسازی
ناوگان حمل ونقل عمومی را از محل درآمدهای خود تامین کند اما این کار در
شهرهای دیگر قطعا امکان پذیر نیست و ناگزیر دولت باید به این بخش ورود پیدا
کند.
همدانی افزود: مهم ترین مسئله تامین بحث مالی است که کماکان در این بخش مشکل ایجاد کرده و نیازمند عزم جدی دولت در رفع آن است.
منبع:تين نيوز