کد خبر: ۳۳۷۳۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۱۴ دی ۱۳۹۰
بولتن نیوز: اگر چه مفاد متن تحریم جدید اتحادیه اروپایی در حال نهایی شدن است و وزرای خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی قرار است در تاریخ 30 ژانویه 2012 در بروکسل جلسه ای داشته باشند و یکی از موضوعات دستور جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپایی تصویب متن قطعنامه تحریمی علیه ایران است که نام بانک مرکزی به نهادهای تحریمی علیه ایران اضافه خواهد شد اما اتحادیه اروپایی قصد دارد مذاکرات با ایران را به بعد از تصویب قطعنامه اروپایی با ایران آغاز نماید.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، آقای مایکل مان سخنگوی خانم کاترین اشتون به خبرگزاری فرانس پرس در بروکسل پایتخت اتحادیه اروپایی گفته است که آنها ابتدا منتظر جواب آقای جلیلی در ارتباط با نامه ارسالی خانم اشتون بودند که در تاریخ 21 اکتبر 2011 درخواست از سرگیری مذاکرات را از ماه ژانویه سال 2011 داده بودند.

این رفتارها و بهانه تراشی ها نشان می دهد که  اتحادیه اروپایی قصد ندارد مذاکرات گروه 1 + 5 در ماه میلادی ژانویه انجام شود و قصد دارند آنرا به بعد از جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپایی در تاریخ 30ژانویه 2012 بیندازند و با مانع تراشی و ادعاهای بی اساس، قصد رسیدن به این نیت خود را دارند.

زیرا به سادگی می توانستند مذاکره با آقای جلیلی را قبل از جلسه 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی در مورد تحریم ایران انجام دهند.

این سیاست همان سیاست شکست خورده "چماق و هویج"  است که عدم کارایی آن اکنون با گذشت نزدیک به یک دهه بر همگان آشکار شده، و سیاستی است که اتحادیه اروپایی قصد تغییر آنرا حداقل در یک دوره زمانی کوتاه مدت ندارد و همچنان به این سیاست شکست خورده در ارتباط با برنامه هسته ای ایران ادامه می دهد.

رفتارها و بهانه تراشی های اتحادیه اروپا نشان می دهد که قصد ندارند مذاکرات گروه 1 + 5 در ماه میلادی ژانویه انجام شود و می خواهند آن را به بعد از جلسه وزرای خارجه در 30ژانویه 2012 بکشانند تا با تصویب برخی تحریم ها علیه ایران، فشار را در مذاکرات افزایش دهند و ابتدا با چماق پیش می آیند و بعد هویج نشان می دهند که سیاستی شکست خورده است و ایران زیر بار این سیاست های کودکانه و فشارها نمی رود و همچنان از حقوق خود دفاع خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها