کد خبر: ۳۳۶۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۴ دی ۱۳۹۰
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، شمار زیادی از اهالی حدیده راهپیمایی خود را با نام کرامت به سمت صنعا پایتخت این کشور آغاز کردند.
این راهپیمایی در چارچوب تشدید اقدامات انقلابی علیه رژیم علی عبدالله صالح برپا می شود. از سوی دیگر تظاهرات و اعتراضات در شهرهای مختلف یمن برای درخواست محاکمه علی عبدالله صالح و سران رژیم وی ادامه خواهد یافت.
در همین حال اهالی شهرهای مختلف یمن شاهد درخواست مردم برای برکناری مسئولان فاسد دستگاه های دولتی هستند.
علی الذهب خبرنگار این شبکه در یمن در گزارشی در این باره با اشاره به تشدید اقدامات انقلابی در یمن گفت: اقدامات انقلابی در این کشور وارد مرحله جدیدی می شود و مردم بر تحقق اهداف مورد نظر خود اصرار می کنند. جوانان انقلابی پایبندی به خون شهدا را علت اصرار خود بر تحقق این اهداف می دانند.
وی در ادامه با اشاره به تجمع شمار زیادی از انقلابیون مقابل وزارت دادگستری یمن گفت: شرکت کنندگان در این تجمع خواستار شناسایی قاتلان و مجرمانی هستند که در ریختن خون تظاهرکنندگان دست داشته اند.
یکی از شرکت کنندگان گفت: کسانی که امروز در اینجا تجمع کرده اند خواستار محاکمه عادلانه قاتلان و خودداری از هرگونه سرپوش گذاشتن بر اقدامات این افراد هستند. خون هایی که ریخته شده است دامن قاتلان را خواهد گرفت و پایمال نخواهد شد.
در بخش دیگری از گزارش آمده است: مردم صنعا خود را برای استقبال از شرکت کنندگان در راهپیمایی کرامت آماده می کنند که از حدیده به سمت این شهر حرکت کرده است و پیش بینی می شود چهار روز دیگر به صنعا برسد.
علاوه بر این فعالیت های اعتراض آمیز در دیگر مناطق یمن نیز ادامه دارد و اهالی شهرهای مختلف بخصوص زنان با برپایی تجمعات و راهپیمایی های گسترده خواستار محاکمه صالح هستند و با دادن هرگونه مصونیت به وی مخالفت می کنند.
یکی از زنان شرکت کننده در راهپیمایی گفت: ما دولت وفاق را نمی خواهیم. این دولت از نظر ما باطل است زیرا بقایای رژیم فاسد و قاتلان و کسانی که دست آنها به خون شهدا آغشته است در آن مشارکت دارند.
در بخش دیگری از گزارش با اشاره به ادامه تلاش ها برای نجات روند سیاسی حل بحران یمن آمده است: از جمله این تلاش ها می توان به سفر قریب الوقوع باسندوه رئیس دولت وفاق ملی به عربستان و برخی دیگر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد. این سفر در حالی انجام می شود که دولت با چالش های مختلفی روبروست که قیام ها در نهادها و دستگاه های دولتی که دامنه آن روز به روز گسترش می یابد از آن جمله است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها