کد خبر: ۳۳۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۳ دی ۱۳۹۰
مهدي جامي در گفت‌وگو با دویچه‌وله گفت: فکر این ماجرا در واقع بعد از بحران سال گذشته در انتخابات به‌وجود آمد؛ ما باید یک رسانه‌ مردمی داشته باشیم، با کمک‌های مردم آن را تأسیس کنیم...
خبرگزاري دانشجو؛ روز چهارشنبه، ۱۴ مرداد ماه 89 مصادف با سالگرد مشروطیت، گروهك هاي ضد انقلاب مقيم خارج با همراهي برخي بازيگران داخلي فتنه و با سازماندهي آمريكا و انگليس و برخي دولت هاي اروپايي موسسه «ایران ندا» را با امضای ۱۵ تن از فراريان ضد انقلاب خارج از كشور راه اندازي كردند.

این بنیاد قصد پایه گذاری یک تلویزیون و یک سایت را داشت كه بخش ماهواره اي آن با نام«رسا» جمعه، ۱۵ مرداد ماه ۸۹ همزمان با پخش اینترنتی آغاز به کار کرد.

موسسان معلوم‌الحال
 
داریوش آشوری، نویسنده و مترجم فراري؛ مهران براتی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی؛ شهرنوش پارسی‌پور؛ مهدی جامی، سردبير اخراجي راديو زمانه و همكار سابق «بي. بي. سي»؛ رامین جهانبگلو، فعال موسسه سوروس؛ رضا دقتی، آرش سبحانی، رضا علامه‌زاده، از مستندسازان و نویسندگان ضد انقلاب؛ محبوبه عباسقلی‌زاده؛ کاظم علمداری؛ مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی؛ مهرانگیز کار، سلطنت طلب و همسر سيامك پورزند؛ نیک‌آهنگ کوثر، كاريكاتوريست روزنامه هاي زنجيره اصلاحات و مدیر سایت خودنویس؛ محمدرضا نیکفر و محسن نامجو، روزنامه نگار و عكاس فراري؛ جزو اعضاي موسس «ايران ندا» هستند.
 
برخي اعضاي اين باند سابقه مطلقاً ضدديني و لائيك دارند و با بدنام ترين محافل صهيونيستي و نومحافظه كار در آمريكا و انگليس همكاري داشته اند.

بيانيه همسو با فتنه 88
 
اعضاي هيئت موسس «ايران ندا» طي يك بيانيه مواضع خود را اعلام كردند كه در آن صحبت هاي موسوي و كروبي انعكاس يافته است:

جنبش مردم ایران در طول یک ساله‌ گذشته با تحولات رسانه‌ای گسترده‌ای همراه بوده است؛ پیام اصلی این جنبش که نفی تک‌صدایی است، در عمل به ایجاد ده‌ها وب‌سایت و خبرگزاری و رسانه‌های مشارکتی و مردمی انجامیده است!

جنبش مردمی ایران رسانه‌ای فراگیر نداشته، اما فراگیری رسانه‌های کوچک در انتقال پیام سبز و زندگی خواه آن شگفت‌انگیز بوده؛ چنان که هیچ رسانه‌ بزرگی در خارج از ایران از این رسانه‌های کوچک بی‌نیاز نمانده است.
 
با این همه ضرورت داشتن رسانه‌های تصویری‌ای که به همت ایرانیان شکل گرفته باشند، هر روز مطرح بوده است؛ ما در یک سال گذشته در مسیر عمل به این ضرورت حرکت کرده‌، همفکری و رای‌زنی داشته‌ و مقدمات اولیه را برای تاسیس یک رسانه مردمی فراهم آورده‌ایم!

منابع مالي نامشخص!

رضا علامه زاده، فيلمساز ضد انقلاب هم كه در جريان سناريونويسي شكنجه و تجاوز، در خدمت «بي. بي. سي» انگليس قرار داشت، درباره استقلال شبكه مورد نظر به راديو فرانسه گفت: ما دنبال عدم وابستگي هستيم و حركات خود را ادامه جنبش مشروطيت مي دانيم.

لازم به ذكر است، در بيانيه منتشره از سوي هر دو طيف ادعا شده كه رسانه هاي مذكور تنها از سوي كمك هاي مردمي تأمين هزينه خواهند شد:

رسانه‌ای که ما برای پایه‌گذاری آن تلاش می‌کنیم، از نظر مالی شفاف است و می‌خواهد به کمک مالی ایرانیان متکی باشد. این جمع به هیچ کمک‌کننده مالی و به هیچ فرد یا نهادی وابستگی سیاسی ندارد و نخواهد داشت و همواره به اصول حرفه‌ای و پیش‌رو در کار رسانه پایبند می‌ماند!

اين در حالي است كه به عنوان مثال هنوز معلوم نيست 400 هزار دلاري كه دولت اصلاحات براي شبكه صبا پرداخت، كجا رفته و به نظر مي رسد اتفاقي كه براي كمك هاي مالي ساير سايت هاي ضد انقلاب از جمله «جرس» و «كلمه» پيش آمد، گريبان «ايران ندا» را نيز بگيرد.

اين بنياد براي اقناع مخاطبانش براي كمك هاي مالي از هيچ سخني فروگزار نيست: آنان که ارتجاع رژیم را با پوست و گوشت خود حس می کنند، حاضر می شوند از خرج روزانه بزنند و به رسانه كمك كنند! 

آیا تبعیدیانی که سال ها در برابر همه حیله های رژیم ایستادگی کردند و حاضر نشدند به سفارت ننگین جمهوری اسلامی پا بگذارند و نپذیرفتند که آثارشان را برای چاپ به اداره سانسور جمهوری اسلامی تقدیم کنند، لايق كمك مردم آزاده ايران نيستند؟!!

توجيه ضعف‌هاي فني

پس از آن كه پخش اينترنتي تلويزيون «ايران ندا» و «رسا» به دلايل مالي و فني با مشكل مواجه شد، با اقدامي مضحك ساير مشكلات را به گردن ايران انداختند: با پارازیت‌هایی که حدس زده می‌شود توسط نهادهای حکومتی روی امواج این تلویزیون‌های ماهواره‌ای پخش می‌گردد، شهروندان ایرانی، بویژه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ماه سال گذشته در دریافت این تلویزیون‌ها مشکل دارند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها