کد خبر: ۳۳۵۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۳ دی ۱۳۹۰
اخوان المسلمين مصر در مصاحبه با الحياه عربي مستقر در لندن اعلام كرد كه آنها و مردم مصر هيچگاه اسرائيل را به رسميت نخواهند شناخت
به گزارش خبرنگار حوزه بين الملل «خبرگزاري دانشجو» به نقل از پايگاه خبري پرس تي وي، رشاد البيومي در مصاحبه اي با شبكه الحياه عربي مستقر در لندن اعلام كرد كه هيچ يك از اعضاي اخوان المسلمين هرگز با هيچ فردي از اسرائيل مذاكره نخواهد كرد.

در 1979 قرارداد صلح كمپ ديويد بين انورسادات و مقامات صهيونيستي وضع شد كه به موجب آن رژيم قاهره در برابر صلح با اسرائيل از پي گيري منافع مردم فلسطين دست كشيد و همچنين با بستن گذرگاه رفح و جلوگيري از رسيدن آذوقه و مواد مورد نياز مردم، زمينه را براي تحت فشار قرار گرفتن حماس از  طرف مردم فلسطين آماده مي نمود. در ازاي اين اقدام دولت مبارك، رژيم صهيونيستي بخشي از اراضي سينا را به مصر بازپس داد اما هنوز بخش زيادي از آن را در اختيار خود نگه داشته است.
 
بيومي در حالي كه اشاره كرد كه اسرائيل به صورت غيرقانوني كشور فلسطين را اشغال كرده است گفت:«اين اصلا امكان پذير نيست، مهم نيست كه چه شرايطي وجود دارد. ما هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت. اشغال فلسطين يك اشغال جنايي و ددمنشانه است... من هيچگاه به خودم اجازه نخواهم داد كه كه در كنار يك جنايتكار بنشينم».

وي گفت اخوان المسلمين به تمام معاهدات و قراردادهاي بين المللي كه توسط دولت مصر در طول دوره موقت به امضا رسيده است احترام مي گذارد اما اين حق را دارد كه پيماني را كه بدون موافقت مردم مصر به امضا رسيده است به سوال بگذارد.

بيومي افزود اكنون كه دولتي جديد در مصر برسر كار آمده است، معاهده صلح 1979 مصر-اسرائيل را مي بايست در يك رفراندوم ملي به ارزيابي دوباره قرار دهيم.

در طول 30 سال گذشته مبادلات تجاري ميان رژيم صهيونيستي و مصر افزايش چشمگيري يافت. توريست هاي يهودي از اسرائيل به مصر سفر مي كردند و رژيم مبارك امنيت آنها در در كشور تامين مي كرد.

بيومي همچنين در جاي ديگر افزود « ما اين حق را داريم كه اين معاهده را به راي مردم و پارلمان منتخب مردم بگذاريم چراكه اين آنها هستند كه مي بايست در مورد چنين قراردادي تصميم بگيرند».

انقلاب مردم مصر كه زمينه تحول حكومت اين كشور را محيا كرد، موجب شده است كه مردم اين كشور اكنون اين قرارداد را مورد سوال قرار داده و خواهان فسخ آن به اراده ي خودشان باشند.

اخوان المسلمين توانست در دو دوره انتخابات پارلماني در مصر اكثرين آرا ي اسلام گرايان را به نفع خود كسب كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها