کد خبر: ۳۳۵۳۵۴
زمان انتشار: ۰۱:۲۳     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت که در ۲ سال اخیر سیاست‌های اقتصادی دولت خصوصا بانک مرکزی را با مبانی علمی به نقد کشیده است، از فیلتر شدن پیامک‌های حاوی مطالب و گزارش‌های آن انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598، مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، یکی از محورهای اصلی فعالیت خود طی سال اخیر را روی پیگیری مسائل نظام بانکی قرار داده است.

در این زمینه، تا به حال چندین بار به رئیس بانک مرکزی نامه زده شده و ضمن تذکر برخی مسائل، از ایشان درخواست پاسخگویی شده که البته پاسخی از ایشان تاکنون دریافت نشده است. همچنین در خرداد ماه ایشان جهت حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به دانشگاه دعوت شدند اما این دعوت نیز با دلیل مشغله کاری توسط دفتر ایشان رد شد! به طور کلی تا به حال بانک مرکزی بر خلاف بیانات مقام معظم رهبری، هیچگونه پاسخگویی به مطالبات تخصصی دانشجویان نداشته اند.

 

یکی از ابزارهای مرکز مطالعات جهت روشنگری و پیگیری حول مسائل اقتصادی کشور، سامانه پیامکی این است. با استفاده از این سامانه، مرکز مطالعات اقتصادی مسائلی در خصوص مشکلات نظام بانکی را جهت اطلاع و پیگیری حل آن برای نمایندگان مجلس، برخی مسئولین دولت، دانشجویان و کارشناسان طی سال اخیر ارسال می کرد.

 

در روز ۴ شهریور، پیامکی با این محتوا برای جامعه پیامکی مرکز ارسال شد:

 

معاون نظارتی بانک مرکزی: در سال گذشته تا امروز هیچ یک از بانک‌ها شرکت جدیدی به مجموعه شرکت‌های خود اضافه نکردند./  با وجود اینکه مجلس قانون خروج بانک ها از شرکت داری را تصویب و بانک مرکزی را مسئول پیگیری آن کرده، هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است/ بانک مرکزی در این مورد به چه کسی پاسخگوست؟/  مرکز مطالعات اقتصادی بسیج علم و صنعت

 

عدم ارسال پیامک به مخاطبین سبب شد تا مسئولین مرکز این موضوع را از شرکت ارائه کننده خدمات پیامک پیگیری کنند. پیگیری ها نشان داد که متن پیامک از طرف مخابرات رد شده و جلوی ارسال آن از جانب مخابرات گرفته شده است.

 

مسئولین مرکز با حسن ظن در حال پیگیری این موضوع هستند. با این حال امید است که این مشکل فنی بوده و شاهد برگ جدیدی از برخورد دولت یازدهم با منتقدین نباشیم و حداقل کارشناسان و نهادهای تخصصی بتوانند به روشنگری مسائل کشور و ارائه انتقادات و پیشنهادات خود در حوزه های تخصصی جهت حل مشکلات مردم بپردازند.

 

نتیجه پیگیری ها در این زمینه به محض حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

 

روابط عمومی مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران


منبع : رجانیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها