کد خبر: ۳۳۵۲۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
«کیک زرد» جدیدترین تولید سینمای عراق است که رقابت دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، اسرائیل و آمریکا پس از سقوط صدام را به تصویر می‌کشد.
به گزارش پایگاه 598، «کیک زرد» جدیدترین تولید سینمای عراق است که در چندین جشنواره بین‌المللی حایز جوایز متعددی شده است.

بنابر این گزارش، این فیلم به کارگردانی و نویسندگی طارق الجبوری، نخستین فیلم اکشن در عراق است که داستان آن به آخرین روزهای حکومت رژیم صدام حسین می‌پردازد.

جمال امین بازیگر عراقی و نقش اول این فیلم درباره آن می‌گوید: این فیلم درباره یک دلال اسلحه روسی و مزدور دستگاه اطلاعاتی روسیه با اصالتی تاجیکی است که برای بستن قرار داد فروش بمب هسته‌ای به رژیم سابق عراق وارد بغداد می‌شود و در جریان سفرش به عراق جنگ آمریکا علیه این کشور آغاز می‌شود و با وجود سقوط رژیم صدام حسین این دلال اسلحه ترجیح می‌دهد تا در عراق بماند.

بنابر این گزارش، این فیلم که از مجموعه فیلم‌های تولید شده تحت فعالیت‌های «بغداد پایتخت فرهنگی جهان عرب ۲۰۱۳» است، داستان رقابت دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، اسرائیل و آمریکا برای پیدا کردن این دلال اسلحه برای به دست آوردن بمب اتمی فرستاده شده به عراق است.

به گفته کارگردان این فیلم «ایده محوری «کیک زرد» بر این است که مردم عراق، مردمانی ساده، دوست‌داشتنی و عاشق زندگی هستند و آنچه از درگیری در عراق دیده می‌شود درگیری نیروهای سیاسی و بین‌المللی است که موجب بحران‌سازی می‌شود».

بنابر این گزارش، این فیلم در بغداد و اربیل تصویربرداری شده و برخی تصاویر آن در آنتالیای ترکیه ضبط شده است و تدوین آن در ترکیه انجام شده است و برای آن ۵۰۰ هزار دلار هزینه شده است و در آن ۵ زبان روسی، فارسی، عبری، انگلیسی و عربی دیده می‌شود.

نویسنده این فیلم سینمایی از معروف‌ترین چهره‌ها و کارگردانان سینما و تلویزیون عراق است که تاکنون ده‌ها فیلم و سریال موفق داشته و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بغداد تدریس می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها