کد خبر: ۳۳۵۱۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
دبستان فرسوده‌ای در استان البرز که حدود سه سال پیش به دلیل ریزش چاه تخلیه شده بود، اکنون قرار است پذیرای دانش‌آموزان باشد. این در حالیست که کمتر از یک ماه به آغاز سال تحصیلی مانده و هنوز تعمیر نشده است.

به گزارش پایگاه 598، معضل فرسودگی فضا و تجهیزات آموزشی، از جمله دل‌‌نگرانی‌ها در نظام تعلیم و تربیت کشور است؛ دل‌نگرانی که موجب شد نمایندگان مجلس در سال 85، لایحه بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده را به تصویب برسانند.

از آن سال تا کنون به رغم فعالیت‌های انجام شده، به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر یک‌سوم مدارس کشور ایمن نیستند؛ اما آیا این گفته به این معناست که دانش‌آموزان باید در مدرسه‌ای درس بخوانند که جانشان را تهدید می‌کند؟

تعدادی از اولیای دانش‌آموز دبستانی در کرج نسبت به تحصیل فرزندانشان در مدرسه تخریبی اظهار نگرانی می‌کنند.

مادر یکی از دانش‌آموزان این دبستان به خبرنگار فارس گفت: حدود سه سال پیش که فرزندم در سال اول دبستان بود، چاه‌هایی که در حیاط مدرسه وجود داشت و حدود 3 الی 4 چاه بود، فرو ریخت.

وی ادامه داد: هنوز دو ماه از آغاز سال تحصیلی نگذشته بود که این اتفاق رخ داد و موجب شد، مدرسه یک هفته تعطیل شود.

مادر این دانش‌آموز اضافه کرد: پس از این حادثه، دانش‌آموزان را به نوبت عصر یک مدرسه راهنمایی که البته آن مدرسه هم فرسوده بوده ولی از این مدرسه بهتر است، منتقل کردند.

وی افزود: در حالی که اکنون فرزندم به کلاس چهارم دبستان می‌رود، اعلام کردند که از مهر ماه، دانش‌آموزان باید به مدرسه قبلی خود بازگردند و این در حالی است که در طول سه سال گذشته هیچ تعمیراتی در مدرسه انجام نشده است و حتی یک آتش‌سوزی نیز در سال گذشته در مدرسه رخ داده است.

این مادر دانش‌آموز تصریح کرد: وقتی پیگیر این موضوع از آموزش و پرورش شدیم، حتی هیچ کس به ما نمی‌گوید که مدرسه را در این مدت تعمیر می‌کنند و می‌گویند به همین شکل دانش آموزان باید در این مدرسه درس بخوانند.

  به گزارش فارس، تصاویر زیر مربوط به وضعیت مدرسه در روز گذشته است و خانواده‌های حدود 600 دانش‌آموز به شدت نگران وضعیت فرزندانشان در این مدرسه هستند.

این خانواده‌ها از مسئولان آموزش و پرورش و به خصوص سازمان نوسازی مدارس کشور می‌خواهند که جان 600 دانش‌آموز را به خطر نیندازند و برای حل مشکل مدرسه، چاره‌ای بیندیشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها