کد خبر: ۳۳۴۸۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شرایط رقابت همه سود می برند و مردم از خدمات بهتری بهره مند می شوند و شرکت های فعال در حوزه رقابتی نیز رشد خواهند کرد.

به گزارش پایگاه 598،  "محمود واعظی"با بیان این مطلب افزود: انحصار مساله و مشکل بزرگی برای کشور است و در شرایط انحصار نمی توان انتظار داشت رشد و ترقی در کشور ایجاد شود.

وی گفت : ایران چه بخواهد و چه نخواهد باید از فناوری اطلاعات استفاده کند و چنانچه جلوی فناوری گرفته شود آن را به ما تحمیل می کنند.

وزیر ارتباطات گفت: آمار نشان می دهد استفاده از  باند پهن (اینترنت پرسرعت) چه تحولی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ایجاد می کند و ما چاره ای جز استفاده از فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی نداریم.

واعظی افزود: ما امروز در کشور مشکل کسب و کار و بهره وری داریم که برای غلبه بر این مشکلات استفاده از فناوری راهگشاست.

وی گفت: این فرهنگ غلطی است که استفاده از اینترنت فقط در مباحث سرگرمی و وقت گذرانی است بلکه امروز فناوری اطلاعات پیشران توسعه و توانمندساز بخش های سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی است.

وزیر ارتباطات افزود: در کشورهایی که فناوری اطلاعات در ده سال گذشته مورد توجه جدی بوده ‌ بحران های اقتصادی کمتر این کشورها را دچار مشکل کرده است.

واعظی افزود: نگاه دولت و وزارت ارتباطات به شرکت های مختلف، تبعیضی نیست و ما در برخورد با شرکت های تلفن همراه به ایرانی یا خارجی بودن آن توجه نخواهیم کرد.

ایران بخشی از راه حل مسایل و بحران های منطقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: امروز ایران بخشی از راه حل مسایل و بحران های منطقه‌ای است و اگر در دوره های قبل به مقامات ایرانی نوبت دیدار داده نمی شد اکنون مقامات خارجی در صف دیدار از ایران هستند.

محمود واعظی افزود: کسانی که دیروز با افتخار سفارت خود را در ایران بسته اند امروز با افتخار سفارت خود را در ایران بازگشایی کردند و آن را روزی تاریخی برای خود نامیدند.

وی گفت: ما در دولتی هستیم که حزبی نیست و نمایندگان همه جریان ها و گروه های سیاسی در آن حضور دارند ما با افراط گرایی از هر جریان اصولگرا یا اصلاح طلبی مخالفیم و معتقدیم کسانی که براساس عقلانیت کار می کنند باید کارها را در اختیار بگیرند.

وی گفت: با تلاش ها و زحمت های بسیار دستگاه دیپلماسی موفقیت هایی کسب کرده ایم که در سایه آن می توانیم مشکلاتی نظیر محدودیت های واردات فناوری را برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: امروز حقوق هسته ای ما به رسمیت شناخته شده است و همه ایرانیان می توانند از فضای بین المللی کنونی برای استفاده از فناوری های روز پیش قدم شوند.


منبع: اقتصادایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها