کد خبر: ۳۳۴۸۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
بررسی‌ها درباره سرد شدن استقبال اولیه از وام ۸۰ میلیونی، ۵ عامل را شناسایی کرده که مهم‌ترین آن، ترجیح تقاضای اخذ تسهیلات بدون ‌سپرده و اجتناب از انتظار یکساله برای خرید مسکن است.

به گزارش پايگاه 598، روزنامه درباره شکست طرح اخیر دولت برای خانه‌دار شدن مردم تأکید کرد: سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم رو به کاهش گذاشته و آمار ثبت‌نام خانه‌اولی‌ها، 18 درصد کمتر از سطح انتظار است. بررسی‌ها درباره سرد شدن استقبال اولیه از وام 80 میلیونی، 5 عامل را شناسایی کرده که مهم‌ترین آن، ترجیح تقاضای اخذ تسهیلات بدون ‌سپرده و اجتناب از انتظار یکساله برای خرید مسکن است....


صندوق پس‌انداز «یکم» 19 خرداد امسال برای پرداخت وام خرید مسکن به گروه خاصی از تقاضا - خانه‌اولی‌ها یا همان زوج‌های فاقد سابقه مالکیت- تشکیل شد تا مشروط به یک ‌سال سپرده‌گذاری معادل نصف تسهیلات، به سپرده‌گذاران تهرانی 80 میلیون تومان و به متقاضیان شهرهای بزرگ و کوچک به ترتیب 60 و 40 میلیون تومان وام خرید مسکن پرداخت کند.


ورود گروه خاص تقاضای مسکن به صندوق «یکم» در 19 روز اول ثبت‌نام در شعب بانک مسکن، برابر حد انتظار و حتی بیشتر از روزهای اول شروع به کار سایر صندوق‌های پس‌انداز مسکن که در یکی دو دهه اخیر در این بانک شکل گرفت، بود به طوری که تا اوایل تیرماه، روزانه 216 نفر در صندوق «یکم» به‌عنوان متقاضی قطعی وام خانه‌اولی، سپرده‌گذاری و افتتاح حساب انجام دادند.


اما بعد از اعلام توافق هسته‌ای در اواخر تیر، روند سپرده‌گذاری در این صندوق، با استقبال سرد روبه‌رو شد و حجم ثبت‌نام روزانه در 41 روز اول یعنی تا پایان اولین ماه تابستان94 به 193 نفر رسید. در این مدت 11هزار و 464 نفر در کل کشور برای دریافت وام خرید مسکن خانه‌اولی، در صندوق «یکم» سپرده‌گذاری کرده‌اند که این میزان تقاضای قطعی حدود 18 درصد کمتر از انتظار اولیه مقامات بانکی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها