کد خبر: ۳۳۴۷۵۴
زمان انتشار: ۰۸:۰۲     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
رئیس‌کل بانک مرکزی:
رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اطلاعات سپرده‌های بانکی را به سازمان مالیاتی نمی‌دهیم، گفت: از اطلاعات بانکی سوء‌استفاده نخواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، ولی‌الله سیف درباره ابلاغیه قانون اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم که براساس یکی از بندهای مهم آن قرار است اطلاعات حساب‌های بانکی در اختیار سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات قرار گیرد، گفت: بانک مرکزی تابع قانون است و هر تصمیم قانونی را باید اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام برای ساماندهی مودیان مالیاتی برای تشخیص صحیح و پرهیز از تشخیص علی‌الراس است، افزود: اطلاعات بانکی به راستی‌آزمایی‌های سازمان مالیاتی کمک می‌کند و این به معنای این نیست که اطلاعات سپرده‌های بانکی در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد، این در حالی است که سپرده‌های بانکی مشمول مالیات نیستند و از معافیت مالیاتی برخوردارند.

از حساب‌هاسوءاستفاده نمی‌کنیم
همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی نیز درباره افشای حساب‌های بانکی تصریح کرد: تبادل اطلاعات برای نظام بانکی و مالی محرمانه است و اگر کسی آن را افشا کند، طبق قانون جدید مجرم بوده و 5 سال از فعالیت محروم می‌شود و نیز 6 ماه تا 2 سال زندان دارد و قرار نیست سوءاستفاده از حساب‌های بانکی رخ دهد و بر مبنای حسن انجام فعالیت استفاده می‌شود، همچنین بانک‌ها و بانک مرکزی باید در چارچوب این قانون با سازمان همکاری کنند و ما نیز در بخش‌هایی با آنها همکاری خواهیم کرد، زیرا در بحث اعتبارسنجی اشخاص باید بدهکاران مالیاتی مشخص شوند.

عسگری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحدی به نام بازرسی مالیاتی یا همان پلیس مالیاتی در قانون پیش‌بینی شده، اظهار داشت: از این طریق رصدهای میدانی انجام می‌شود. وی درباره گلایه‌مندی اصناف از وضعیت پرداخت مالیات گفت: این گله‌مندی همیشگی هست و موضوع این بوده که طی 2 سال اخیر شیوه توافق با اصناف تغییر کرده، متأسفانه اصناف در این کارنامه هیچ چیز را بیان نمی‌کنند و دفاتر نیز ارائه نمی‌دهند و عملا ما برای آنها اظهارنامه پر می‌کنیم در صورتی که اظهارنامه مشتمل بر فعالیت هزینه و درآمد یک سال مؤدی است.

وی در ادامه افزود: در بحث مالیات بر ارث ساده‌سازی کلی صورت گرفته و قبلا اگر کسی فوت می‌کرد، وارث ماترک را باید انحصار وراثت کرده و مالیات همه اموال را یکجا حساب می‌کردند اما در حال حاضر هر بخش از اموال وارث می‌تواند به صورت جداگانه محاسبه شود، 80 درصد حساب بانکی معاف از مالیات‌ است و بانک می‌تواند 3 درصد آن را نگه دارد و بقیه آن را آزاد کند.

عسکری درباره خانه‌های مسکونی خالی نیز یادآور شد: از سال دوم اگر ملکی خالی باشد 50 درصد مالیات متعلقه، سال سوم معادل تمام مالیات متعلقه، سال چهارم 5/1 برابر مالیات متعلقه اجاره خواهد بود و همچنین درباره تعیین ارزش‌ معاملات املاک در بحث تعیین ارزش تجدیدنظر شده و روش تعیین ارزش بدان صورت است که مالیات 2 درصد قیمت‌های املاک منطقه محاسبه و سال بعد 2 درصد به آن اضافه می‌شود و تا پایان10 سال به 20 درصد میانگین قیمت روز املاک می‌رسد. وی گفت: درآمد بساز و بفروش‌ها نیز مشمول مالیات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها