کد خبر: ۳۳۴۷۵۲
زمان انتشار: ۰۷:۵۵     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
براساس گزارشی که رسما خزانه‌داری کل کشور تا 25 مرداد منتشر کرد میزان دریافتی‌هایمان نسبت به سال گذشته یعنی 25 مرداد پارسال 101 درصد است که یک درصد درآمدها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. نوبخت گفت: اگرچه ما نتوانستیم در کشور ارزانی بیاوریم ولی توانستیم جلوی رشد قیمت‌ها را بگیریم.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت با بیان این مطلب، گفت: اگرچه ما نتوانستیم در کشور ارزانی بیاوریم ولی توانستیم جلوی رشد قیمت‌ها را بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قانون 17 ماده‌ای را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به همه سازمان‌ها اعلام کرده بود، گفت: با این کار توانستیم هزینه‌های جاری را تا حدودی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: برای اینکه سیاست خروج از رکود را ادامه دهیم تلاش کردیم هزینه‌ها را کاهش دهیم که با این کار رشد اقتصادی داشتیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی و مالیاتی ما نسبت به چیزی که پیش‌بینی شده کمتر است، گفت: این عامل می‌تواند منجر به کسری بودجه شود به همین دلیل برای تأمین کسری‌مان می‌توانیم از بانک مرکزی استقراض کنیم که البته ما این کار را به علت جلوگیری از بالا رفتن تورم بر خود حرام کرده‌ایم.

وی با بیان  اینکه با انصراف و حذف 4 میلیون و ۴۰۰هزار نفر از یارانه‌بگیران در پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه‌جویی کردیم، افزود: همین مبلغ را در اجرای طرح تحول سلامت به خود مردم بازگرداندیم.

وی ادامه داد:  قرار بر این بود نیمی از منابعی که از افزایش قیمت‌ها حاصل می‌شود به‌طور مستقیم به مردم داده شود، 30 درصد آن به طرح‌های تولیدی اختصاص یابد و 20 درصد مابقی هم به منابع دولت اضافه شود.

نوبخت تصریح کرد: مردم بدانند توزیع مبلغ   45 هزار و 500 تومان به‌ازای هر نفر خلاف قانون است و براساس قانون، نیمی از آن باید پرداخت شود. وی تصریح کرد: براساس قانون، دولت با شناسایی پردرآمدها تا کنون یارانه 2 میلیون نفر دیگر را قطع کرده است.

نوبخت اضافه کرد: افراد تحت‌پوشش نهادهای حمایتی در کشور 10میلیون نفر هستند که در صورت اجرای این پیشنهاد باید 66 میلیون نفر را حذف کنیم در حالی که بسیاری از آنها برای دریافت یارانه‌ها محق هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها