کد خبر: ۳۳۳۸۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
وقتی که تهدیدهای اوباما دیگر لفظی برای مصرف داخلی امریکا نیست:
این‌بار توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 است که زیر شبح تهدید آمریکا در حال به قوع پیوستن می باشد و اوباما با ارسال نامه ای به سناتورهای دموکرات که به صورت سندی رسمی در کنگره آمریکا باقی خواهد ماند و دیگر نمی توان نام آن را سخنانی برای اغنای داخلی امریکا دانست ایران را رسما به حمله نظامی تهدید می نماید.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، این‌بار توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 است که زیر شبح تهدید آمریکا در حال به قوع پیوستن می باشد و اوباما با ارسال نامه ای به سناتورهای دموکرات که به صورت سندی رسمی در کنگره آمریکا باقی خواهد ماند و دیگر نمی توان نام آن را سخنانی برای اغنای داخلی امریکا دانست ایران را رسما به حمله نظامی تهدید می نماید.

اوباما در این نامه ضمن اعلام افزایش کمک به سپر موشکی رژیم صهیونیستی خبر از انتقال تکنولوژی کشف تونل به اسرائیل داده است.

لذا برخلاف تصور دولت یازدهم که مدعی هستند برجام باعث جدایی بیش از پیش رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا می شود، این نامه ثابت می کند که دولت اوباما قصد دارد پیمان های استراتژیک بیشتری برای رضایت اسراییل با او ببندد و این رژیم را مجهز برای رسیدن به اهدافش نماید.

فایننشال اکسپرس نوشت که اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به سناتورهای دموکرات قول داد که فشار اقتصادی علیه ایران را حفظ کند و گزینه نظامی علیه این کشور در دسترس باشد.

وی در این نامه که به سناتور جرولد ندلر ارسال شده تاکید کرد که اگر ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای برود و توافق را نقض کند همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.

وی همچنین گفت که واشنگتن تحریمهای غیرهسته‌ای علیه ایران را به ویژه به خاطر حمایت از حزب‌الله و آنچه که اوباما نقش ثبات زدای ایران در یمن خوانده حفظ می‌کند.

این گزارش افزود: اوباما که هم اکنون در تعظیلات دو هفته‌ای در سواحل ماساچوست به سر می‌برد در انظار عمومی سخنرانی نکرده اما به صورت خصوصی در حال مکاتبه با سناتورها برای جلب حمایت از توافق هسته‌ای است.

اوباما در این نامه همچنین بر افزایش و تقویت همکاری‌های امنیتی با اسرائیل تاکید کرد و گفت که آمریکا توانایی خود برای تنبیه ایران به خاطر فعالیتهای منفی در خاورمیانه حفظ خواهد کرد.

سناتور ندلر  هم روز جمعه در واکنش به نامه اوباما گفت که این نامه به سوالات او درباره برقراری محدودیتها بر سر برنامه هسته‌ای ایران و اینکه آمریکا چگونه با اقدامات ایران برای مقابله با تروریسم مقابله می‌کند پاسخ داده است.

وی گفت: بسیاری از سناتورها این نگرانی را با دولت در میان گذاشته‌اند و من قدردان هستم که رئیس جمهور به این نگرانیها پاسخ داده است.

سناتور جرولد ندلر با اعلام حمایت خود از توافق هسته‌ای اولین یهودی عوض کنگره آمریکاست که از توافق ایران و ۱+۵ حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها