کد خبر: ۳۳۳۸۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۲ دی ۱۳۹۰

به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از خبرگزاری پانا، آیت الله جوادی آملی امروز - دوشنبه - در دیدار با نماینده ولی فقیه استان مازندران و اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی علامه محمد بن علی بن شهر آشوب ساروی با اشاره به پیشینه علمی مسلمانان و سهم عالمان شیعه در تولید علم و معارف اسلامی گفت : شناخت نیروهای مستعد فرهنگی مهمترین کاریست که باید در اولویت فعالیت های مجامع علمی بویژه حوزه ها قرار گیرد و کسانی که لباس مقدس روحانیت را بر تن دارند باید در ترمیم خلاء های فرهنگی احساس مسئولیت کنند .

 آیت الله جوادی آملی پیشرفت های علمی کشورمان در سالهای اخیر و پس از انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و با بیان اینکه کسی در خواب هم نمی دید که روزی ناوهای ایرانی در شمال اقیانوس هند و اطلس نفوذ پیدا کنند، تصریح کرد: به هر حال هر قشری برای اعتلای نظام و اسلام کار خودش را به درستی انجام می دهد و حوزه های علمیه هم باید با مجاهدت علمی در آثار و برکات انقلاب سهیم باشند .

آیت الله جوادی آملی با قدردانی از برگزار کنندگان کنگره علامه ابن شهر آشوب افزود : اجلال این عالمان ، تجلیل از قرآن و عترت (ع) است .

وی از یک قرن زندگی علمی، عالم دوستی و عالم پروری ابن شهر آشوب ساروی تجلیل کرد و افزود : وی توانست کمبودهای علمی شیخ طوسی را ترمیم و لغزشهای علمی افرادی همچون محمد غزالی را جبران کند .

وی همچنین از برگزار کنندگان کنگره علامه شهر آشوب خواست با هماهنگی و مساعدت وزارت امور خارجه یادمانی بر سر مزار آن عالم در حلب سوریه ساخته شود .

کنگره بین المللی علامه محمد بن علی بن شهر آشوب ساروی در 4 محور زندگی علمی و سیاسی، اندیشه های فقهی و اصولی و فلسفی و تاریخی و کتابشناسی و آثار علامه شهر آشوب با شرکت پژوهشگران بیش از 80 کشور بهار 91 در ساری برگزار می شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها