برخلاف انتظار خودروسازان، سفرهای تابستانی هم نتوانست رونقی به بازار ببخشد و قیمت خودروهای داخلی در بازار روز به روز به قیمت کارخانه نزدیک می شود و حتی یکی، دو خودرو ارزانتر از قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش می شود.
ابتدا گفته می شد که این روند، نتیجه امید و انتظاری است که از توافق هسته ای به مردم داده شده، اما اکنون فعالان بازار و حتی برخی از خودروسازان دریافته اند که این صنعت، گرفتار خشم مردمی شده که سال ها نقائص و بی کیفیتی محصولات و غرور و طلبکاری مدیران را تحمل کرده اند.
در شبکه های اجتماعی نیز موجی براه افتاده که در آن، مردم یکدیگر را به نخریدن خودرو صفر تا زمان افزایش کیفیت و کاهش قیمت تشویق می کند.
برخی فعالان بازار خودرو پیش بینی می کنند با ادامه این روند به زودی سونامی کاهش قیمت، بازار را فرا می گیرد چراکه انبارها و پارکینگ های خودروسازان دیگر جا برای انباشتن خودروهای تولید شده و فروش نرفته ندارد.
خودروسازان که تا همین چند ماه قبل در پاسخ به هر سوالی درباره بی کیفیت بودن محصولات، بالا بردن مداوم قیمت ها و سو مدیریتشان بلافاصله تحریم را بهانه می کردند، پس از توافق هسته ای و آغاز رفع تحریم ها کارشناسانی را به میدان فرستادند که می گفتند، مشکل که فقط تحریم ها نبود، تحریم تنها یک مشکل کوچک بود و هزار علت دیگر برای بالا بردن قیمت ها وجود داشت که هنوز هم هست و باید بازهم قیمت ها بالاتر برود. اما نخریدن مردم، باعث شده این بساط فعلا جمع شود.
قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار بر اساس استعلام از بنگاه های سطح شهر تهران در روز چهارشنبه 28 مرداد 94 به این شرح است:
مقایسه با قیمت کارخانه:
* ممکن است در برخی نقاط سطح شهر قیمت ها کمتر از ارقام این جدول ها باشد.