کد خبر: ۳۳۳۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۲ دی ۱۳۹۰
در فراخوانی با هدف جلوگیری از اغتشاشات بصری صورت می گیرد
سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد با طراحی فضاهای خاص تبلیغاتی، ضمن ساماندهی تبلیغات محیطی انتخاباتی از آشفتگی و ایجاد اغتشاشات بصری در ایام برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمحمدجواد شوشتری، مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه شیوه های نادرست تبلیغات انتخاباتی از سوی هواداران برخی نامزدها هزینه‌های هنگفتی روی دست مدیریت شهری می‌گذارد و موجب اغتشاش بصری می شود، گفت: متأسفانه برخی کاندیداها بدون توجه به هزینه‌هایی که برای زیباسازی شهر و منظر شهری می شود، اقدام به نصب تبلیغات انتخاباتی خود بر روی دیوار و مبلمان شهری می‌کنند که پاکسازی و بازگرداندن چهره شهر به شرایط اولیه هزینه‌های گزافی به شهرداری تحمیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته نیز فضاهایی از سوی سازمان به این منظور اختصاص پیدا می‌کرد اما به دلیل موقت بودن، نازیبا و خود منشأ آلودگی بصری بود، گفت: برای ضابطه‌مند کردن و ساماندهی فضاهای تبلیغاتی انتخابات، در فراخوانی از هنرمندان و طراحان خواسته‌ایم تا با طراحی سازه‌های موقت تبلیغاتی، متناسب با فضای شهری و اصول زیباشناختی، سازمان زیباسازی را یاری رسانند.

شوشتری ضمن برشمردن ویژگی‌های این سازه تبلیغاتی تأکید کرد: قابل حمل بودن و مونتاژ شدن سازه، قابلیت نصب در فضاهای پیاده، مقاوم بودن در برابر وندالیزم شهری، عدم ایجاد مزاحمت برای عابران، طراحی زیبا و همچنین تناسب با فاکتورهای بومی و انسانی در فضای شهر از جمله مهم ترین ویژگی‌های این سازه تبلیغاتی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در صورت انتخاب طرح ارسالی و تأیید آن مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان جایزه به طراح اهداء می شود، درباره ابعاد و اندازه سازه تبلیغاتی نیز گفت: فرم سازه تبلیغاتی می‌تواند از جنس فلزی و سطح آن از جنس فلکسی، تخته، پلاستیک و یا کارتون باشد. همچنین ابعاد سازه باید بین 4 الی 10 متر مربع متناسب با فضای قراگیری آن طراحی شود به گونه ای که بتوان حداکثر در مدت زمان 20 دقیقه آن را مونتاژ و نصب کرد. از سوی دیگر ارتفاع سازه 2 متر از کف پیاده رو و طول آن حداکثر باید 5 متر باشد.

شوشتری زمان تحویل طرح سازه تبلیغات محیطی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را 20 دی عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها