کد خبر: ۳۳۲۷۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
جولان خبرنگاران اجاره‌ای اسرائیل در ایران!
کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی که در خاک فلسطین اشغالی پخش می‌شود به تازگی مستندی با عنوان «نگاهی از داخل ایران» را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. هرزه‌گردی و انتشار آزادانه اخبار دروغین توسط خبرنگاران رسانه‌های غربی در ایران اخیراً به معضل فضای رسانه‌ای کشور تبدیل شده است. در جدیدترین مورد، کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی با استفاده از خبرنگاران اجاره‌ای اروپایی و ایرانی اقدام به ساخت مستندی سیاه از تهران کرده است.

لینک دانلود


کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی که در خاک فلسطین اشغالی پخش می‌شود به تازگی مستندی با عنوان «نگاهی از داخل ایران» را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. وب‌سایت تهران-تل‌آویو درباره این مستند نوشته است: مستند ویژه کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل با همکاری خبرنگارانی از اروپا و ایران، شرایط اجتماعی و اقتصادی خیابان‌های ایران در روزهای پس از توافق هسته‌ای را به تصویر می‌کشد.

چندی پیش یک خبرنگار زن صهیونیست وابسته به اسرائیل با گذرنامه اروپایی، موفق به ورود به ایران شد و پس از خروجش که همه چیز لو رفته بود، رسانه‌های غربی شروع به شانتاژ کردند و کار تا جایی پیش رفت که مجلس وارد قضیه شد. اکنون اما تلویزیون اسرائیل از پنجره وارد شده و با استفاده از خبرنگاران اجاره‌ای خود اقدام به ساخت این مستند کوتاه از تهران کرده است.

http://www.jahannews.com/images/docs/000437/n00437407-t.jpg

این وب‌سایت در توضیح فضایی که از ایران در این مستند به تصویر کشیده شده، می‌نویسد: جوانانی که رویای تغییر را در سر می پرورانند؛ شکاف و فاصله میان سیاست‌مداران و مردم عادی؛ بازارهایی که دوباره شلوغ و پرهیجان گشته و امید ارتباط دوباره با دنیا در رگ‌های آن جاری شده. فیلم مستندی که بخش اخبار کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل با همکاری ویژه خبرنگارانی از اروپا تهیه دیده است، تصاویری از تغییر و امید در خیابان‌های ایران را به نمایش می‌گذارد.

این گزارش در ادامه آورده است: به دلایل واضح، خبرنگاران اسرائیلی اجازه ورود با ایران و تهیه اخبار در آنجا را ندارند. تلویزیون اسرائیل برای تهیه این فیلم از یک شرکت رسانه‌ای اروپایی که با خبرنگاران ایرانی همکاری دارد استفاده کرده است. این فیلم خبری که در اسرائیل بسیار پربیننده بود، هفته پیش در کانال ۱۰ تلویزیون پخش شد.

در بخشی از این فیلم، رضا یوسفی، داشجوی دانشگاه تهران با اشاره به فرق میان نظریات سیاست‌مداران و دولت با مردم می‌گوید: «من همه مردم دنیا را دوست دارم. همه ما انسان هستیم، همگی امید و آرزوهایی داریم.»

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000437/nf00437407-1.jpg
رضا یوسفی، دانشجویی که مانند همه افراد مصاحبه شونده، ادعا می‌کند ایرانیان با مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی دوست هستند.

جوان دیگری که حاضر به مصاحبه شده خاطر نشان می‌کند: "زندگی جوانان در ایران غیر قابل تحمل است. بسیاری از جوانان تحصیل کرده بیکارند.»

دختر جوانی عقیده دارد: «من با مردم اسرائیل مشکلی ندارم. از آن ها متنفر نیستم.»

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000437/nf00437407-2.jpg
مصاحبه‌شوندگان این مستند ضمن شکایت از وضعیتی که در ایران دارند، صلح‌دوستی مردم ایران را به صهیونیست‌های ساکن در سرزمین اشغالی هم تعمیم داده و حساب دولت‌ها از مردم را جدا می‌کنند.

جوانان دیگر نیز تاکید می‌کنند که هیچ تنفری از مردم و کشور آمریکا ندارند. ما ایرانی‌ها صلح دوست هستیم و حس ما در مورد مردم اسرائیل شبیه حس ما به مردم دیگر کشورهای دنیاست. هرفردی جدا از سیاست‌های دولتش قابل احترام است.

«تصوی یخزکلی» خبرنگار صهیونیستی که مسئول پردازش و تهیه این فیلم است می‌گوید: این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که مردم عادی با سیاست‌های دولت موافق نیستند. جوانان ایران دیگر اظهارات تنفرآمیز دولت خود را باور نمی‌کنند و قاطعانه خواستار اصلاحات و تغییر می‌باشند. واضح است که سخنان دولت‌مردان ایران، هیچ نشانی از دیدگاه‌های واقعی مردم ایران ندارد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000437/nf00437407-3.jpg
یکی از مصاحبه‌شوندگان که ادعا می‌کند برای ادامه تحصیل در حال خروج از کشور و سفر به آمریکا است، می‌گوید ساکنین رژیم صهیونیستی برایش فرقی با مردم دیگر کشورها ندارد.

وی در پایان خاطرنشان می‌سازد: «با اینکه مردم ایران تشنه تغییر هستند، دولت اسلامی در ایران حاضر به عقب نشینی نبوده و نخواهد بود و رویای تبدیل نمودن جمهوری اسلامی ایران به ابرقدرت منطقه را رها نخواهد کرد. ولی جوانان ایران نیز عشق و علاقه خود به آینده‌ای دیگر را ادامه خواهند داد».

این مستند به طور واضح در تلاش است تا میان مردم و حکومت جمهوری اسلامی فاصله انداخته و با استفاده از تعدادی مصاحبه، جوانان ایرانی را در مقابل حکومت‌شان قرار دهد. ضمن آنکه در این مصاحبه‌ها سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور به نهایت رسیده است. اما نکته‌ای که فراتر از این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد، آزادی عمل بیش از حد این رسانه‌ها در ارائه تصویر مخدوش از ایران است.
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
۱۲
۱
و حالا شروع میشود. تابو شکنی مذاکره با اسرائیل و بعد مذاکره کردن و بعد توافق و ... مانند همان کاری که در رابطه با آمریکا شد.
پاسخ
وحدت از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
۱۴
۵
مرگ بر اسراییل وموافق با سیاستهای آنان بعضی مثل اینکه از خوشی هار شده اند(( راه باز وجاده دراز))
پاسخ
مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
۱۵
۳
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل امریکا شیطان بزرگ اسائیل غده سرطانی
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
۱۱
۲
بنظر من تنفر از رژیم غاصب صهیونیستی در ذات ملت ایران نهفته و در عین ظهور نهادینه شده است و بهیچ وجه حتی با تغییر دولتها نه کم میشه و بلکه هر روز زیادتر هم میشه بدون کمترین لحظه ای از توقف و پخش دروغین این مستند ها هم از روی غیظ و غضب بوده که باید به صهیونیستها گفت بروند گم شوند و الا در آینده ای نزدیک یاران خامنه ای عریز آنها را اخراج خواهند کرد
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
۱۳
۴
دستگاه بی اقتدار و فشل وزارت خارجه دولت یازدهم باید جواب بدهد. همچنین وزیر فرهنگی که تمام دغدغه هایش برگذاری کنسرت هست .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
۱۰
۲
ملت اسراییل با تایید و یا سکوت به حکومت غاصب خود اجازه نسل کشی و کودک کشی و زندان و شکنجه تمامی مردم فلسطین را همراه با آواره سازی مظلومان تاریخ (فلسطینیان) و جلوگیری از رشد طبیعی (اقتصادی فرهنگی سیاسی مردم فلسطین) را میدهند و از این بابت باید جوابگوی سایر ملتها باشند.
پس مردم اسراییل نیز حامی دولت جانی صهیونیستی خود و شریک و مددکار آن دولت بوده و از این جهت ما با آنان قرابت و دوستی نداریم.
والسلام....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
۶
۱۷
اتفاقا" من با مردم فلسطین مشکل دارم . وقتی زمین هاشون رو میفروختن و تو کازینو های اسراییل فاحشه بازی میکردن مسلمون نبودن . حالا که پولهاشون تموم شده مسلمون شدن و از امت اسلامی کمک میخان.

اسراییل داخل مرزهای 1967 کشوری هست که باید قبولش کرد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
۱۵
۲
اسرائيل كشوري است كه امام فرمود اگر به دريا هم دست بزند دريا نجس مي‌شود.
پاسخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
قابل توجه شما که اسرائیل فقط3درصد زمینای فلسطین رو خریده و بقیشو غصب کرده یعنی97 درصد غصبیه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
من که از صحت این درصدها خبر نداذم ولی اگر درست هم باشه با دست خودشون سرپل را تقدیم کردن
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
۵
۱
اگه این سوال رو از من میپرسیدن میگفتم : من کشوری به اسم اسرائیل نمیشناسم که بخام با مردمش دشمن باشم! اگه منظور شما یهودیان سراسر دنیاست که به زور دور هم جمع شدن تا یک سرزمینی رو اشغال کنند و تشکیل یک دولت بدهند ، آری . اما با یهودیانی که با شما اشغالگران همراهی نکردند هیچ مشکلی ندارم .
پاسخ
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
۴
۲
مرگ بر اسراییلی فاشیست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
۳
۱
خدا بانیانش را لعنت کند
پاسخ
سعیدازگرگان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
۴
۰
قبل از خواب بعدازشهادتین اگرمرگ بر امریکاواسراییل نگوئیم خوابمان نمیگیردچون درتمام مدتی که ماخواب هستیم مسلمانان دنیابدست امریکاواسرائیل به شهادت میرسند.
پاسخ
سیدجلیل
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
۵
۰
به نام خدا
همه مردم دنیا ببینیم آمریکا و رژیم صهیونیستی دست از ظلم کردن به مظلوم و مردم ضعیف دنیا بر می دارند، تا به حال که برعکس بود ضعیف کشی کردن.
پاسخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
۴
۰
مشکل از بی عرضگی بدنه حزب اللهی کشوره که یه عجوزه میاد ایران مستند میسازه ولی ما مثل ماست وایسادیم!
این عمار؟
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
۲
۱
دستگاه های خبری اسرائیل همونقدر جانب گراییانه خبر پخش می گنند که شما هم.
این که شما از آنها و یا آنها از شما تعریف کنند جای تعجب داره.و حقیقت چیزی در این بین است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
بايد ديد كي به اينها اجازه داده بيان ايران كه همچين مستندي تهيه كنند مگه ما ميتونيم همينجوري بدون مجوز وارد يه كشور ديگه بشيم و فيلو و مستند تهيه كنيم ؟!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
اگر سخنان وزیر اطلاعات رادر برنامه نگاه یک مرور نمائیم خواهیم دید که خودش در ÷اسخ به سوالی در اخصصو این خبرنگار اظهار داشت ما در جریان هستیم و اشرافیت کامل روی آن داریم.اگرچنین حرفی را ب÷ذیریم یعنی اینکه تابوشکنی رواج خواهد یافت. و یادمان باشد که دربعضی از استانها دانشجویان را بخاطر مرگ بر آمریکا گفتن دستگیر کرده اند این است فرق جمهوری اسلامی با دولت اسلامی.
پاسخ
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
بچه اینقدر به جون هم نیفتید.
فقط ایران گور باباشون
انشالاه مملکت اینقدر پیشرفت کنه که ایرانمون دوباره به جایگاه واقعی ابرقدرت دنیا برسه.
پاسخ
صلح
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۶
۰
۰
به امید صلح جهانی. امیدوارم و از ته دلم از خدای بزرگ میخوام تمام دشمنیها برداشته بشه و صلحی جهانی تمام عالم رو فرا بگیره.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها