کد خبر: ۳۳۲۴۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴ میلیون شغل در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: این بخش نیازمند نظام صنفی قدرتمندی است که برای تحقق آن قوانین نظام صنفی هم اصلاح شد.

به گزارش پایگاه 598، حسین صفایی در جلسه هیئت عمومی و شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: 5 دهه است که کشور برای ساماندهی صنوف خود قوانین مدونی دارد اما در سال 82 مجلس شورای اسلامی قوانین جدیدی تصویب کرد که منجر به اصلاح این قانون 50 ساله شد.

وی افزود: در سال 82 دولت و مجلس تصویب کردند که نظام صنفی کشاورزی ایجاد شود اما 5 سال طول کشید تا مورد بررسی قرار گیرد و در سال 87 وزارت جهاد کشاورزی آن را به استان‌ها ابلاغ کرد. در حال حاضر 32 استان کشور دارای نظام صنفی هستند و انتخابات در آنها برگزار می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال 88 دولت مکلف شد که این آیین نامه را بررسی و ارزیابی کند و به صورت میدانی آن را اصلاح کند اما این اتفاق نیفتاد.

صفایی گفت: اصلاح قانون نظام صنفی کشاورزی همراه با تجدید نظر همزمان شد با انتخابات اتاق اصناف که این امر شائبه‌هایی درباره عدم نیاز به وجود نظام صنفی کشاورزی ایجاد کرد اما این قانون اصلاح شد و نظام صنفی کشاورزی بدون تغییرنام به فعالیت خود ادامه داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها