کد خبر: ۳۳۲۱۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
معاون مجری طرح احداث موج‎شکن‎های بنادر کوچک با بیان این‌که طرح ساخت موج‏‎شکن‎ها در سواحل جنوبی متوقف نشده است،گفت:ساخت ۳۱موج‎شکن از این طرح به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار، پرونده موج‌شکن‌ها امسال مختومه می‌شود.
به گزارش پايگاه 598،  رضا مرادی با اشاره به طرح ساخت 49 موج شکن در سواحل جنوبی کشور اظهار کرد:  این طرح از سال 88 اجرایی شد و تاکنون ساخت 31 موج شکن به اتمام رسیده و احداث 18 موج شکن دیگر نیز با پیشرفت متوسط بالای 70 درصد در حال انجام است.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی برای واگذاری این موج‎شکن‎ها به بخش خصوصی، کارگروهی را متشکل از خود این سازمان،سازمان شیلات ایران، سپاه پاسداران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به دبیری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و به تولیت معاونت امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل داده است.

وی افزود: این کارگروه هفته‎ای یک بار با حضور ذی‌نفعانی مانند معاونت توسعه و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی جلسه تشکیل می‎دهد و تدابیر لازم را برای واگذاری این موج شکن‎ها با توجه به پتانسیل‎های آنها اتخاذ می‎کند.

معاون مجری طرح احداث موج شکن‎های بنادر کوچک چندمنظوره سازمان بنادرو دریانوردی خاطرنشان کرد: نتیجه این جلسات به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی به عنوان دبیرکارگره تسلیم می‎شود تا چگونگی بهره‎برداری از موج‎شکن‎ها را که با ابلاغ معاونت اول رییس‎جمهوری تعیین می‎شود، اعلام کند.

مرادی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 3500 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده، اظهار کرد: برای تکمیل 18 موج‎شکن دیگر حداقل به هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز است که در صورت تامین این هزار میلیارد ریال،ساخت آنها  هم تا پایان امسال به اتمام می‎رسد و به این ترتیب پرونده احداث موج‎شکن‎ها بسته می‎شود.

او با بیان این‌که کل اعتبارات این پروژه از محل منابع درآمدی سازمان بنادر‎و‎دریانوردی تامین می‎شود به مارین تایمز گفت: در صورت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، ساخت این موج‎شکن‎ها تا سال 95 به تعویق می‎افتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها