کد خبر: ۳۳۲۱۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
در راستای بومی سازی تجهیزات فنی مورد نیاز بنادر یک شرکت داخلی موفق به طراحی و ساخت دو دستگاه بارگیری مواد معدنی به صورت کاملا بومی و داخلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شد.
به گزارش پايگاه 598،  عبداللهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر بهره گیری حداکثری از توان بخش خصوصی داخلی در توسعه بنادر ، کار طراحی این دستگاه از سال ٩١ شروع و در سال ٩٤ به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: قیمت نمونه  خارجی این دستگاه 2.5 میلیون یورو است که در جهت جلوگیری از خروج ارز، توسعه صنعت داخلی و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از آلایندگی های زیست محیطی و صرفه جویی ارزی، این دستگاه ساخته و به مرحله بهره برداری رسید.

وی در تشریح دیگر ویژگی های این تجهیز بیان داشت: این دستگاه با وزن ١٨٠ تن، به عنوان نمونه داخلی در کل بنادر کشور بوده که با ساخت آن ضمن جلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز، باعث افزایش قابل توجه عملیات کشتی ها شده و با مجهز بودن به سیستم هیدرولیک، توانایی جابجایی آن  در تمامی نقاط مجتمع بندری مقدور می باشد.

میزان سرمایه گذاری انجام شده  برای ساخت  این دستگاه بالغ بر ٣٠ میلیارد ریال بوده است. طی سال های گذشته کار بارگیری مواد معدنی به کشتی حدود 10 الی 125 روز زمان می‌برد که با ساخت و بهره برداری از این دستگاه عملیات بارگیری کشتی ١٠هزار تنی  طی 3 الی 5 روز  انجام می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها