کد خبر: ۳۳۲۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۱ دی ۱۳۹۰
رجانیوز/ عضو موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی اگر کسانی که باید دفاع کنند به موقع به میدان بیایند و انجام وظیفه کنند، سد سکوت را بشکنند و نشان دهند که انقلاب و اسلام و نظام مدافع پای کار دارد دشمن جرأت نمی کند در این صحنه ها حاضر شود.

دکتر باقری لنکرانی در همایشی که به مناسبت حماسه ۹ دی  با عنوان «قله بصیرت» و با همکاری کانون فرهنگی بصیرت و تشکل های دانشجویی دانشگاههای شیراز برگزار شد، ۹ دی را اتفاق بزرگی که نتیجه آن بسته شدن پرونده فتنه گران و خاتمه یافتن فضای آشوب بود، خواند و افزود: اثر سریع حماسه ۹ دی این بود که فتنه گران متوجه شدند هیچ پایگاه مردمی ندارند و انقلاب اسلامی از بالاترین میزان حمایت مردمی برخوردار است.

وی اظهار داشت: این حمایت مردمی باعث شد که حداقل این افراد مدل کار خود را تغییر دهند و از هجمه های خیابانی و آشوب طلبی ها ظاهراً دست بردارند، پس از این ماجرا پرونده سیاسی خیلی از این افراد تا آخر عمرشان بسته شد.
 
به گزارش شیرازنا لنکرانی گفت: باید توجه داشت با اینکه پس از خطبه تاریخی امام خامنه ای در ۲۹ خرداد عملاً مشخص شد که دیگر جریان فتنه عقبه مردمی ندارد چرا این جریان ادامه پیدا کرد و در روز قدس و ۱۳ آبان و ۱۶ آذر ظهور و بروز داشت، باید بررسی کرد که امید دل فتنه گرها چه بود و چه عاملی در حماسه ۹ دی ضربه سنگینی به این امیدواری وارد کرد و همه فتنه گران را ناامید ساخت.
 
سکوت امید را در دل دشمن قوت می بخشد و او را جری تر می کند!
 
لنکرانی با تأکید کرد بر اینکه هدف گیری فتنه ۸۸ از بین بردن نظام بود و یک برنامه ریزی ۲۰ ساله در حال اجرا بود، گفت: غفلت و اشتباه بعضی ها این بود که تصور می کردند این قضیه یک دعوای انتخاباتی است و این غفلت ها باعث شد عده ای تا مدتها متوجه اهمیت عمق ماجرا نشوند.
 
وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به اهمیت عبرت های تاریخ گفت: در تاریخ ثبت شده که کوفه در سال ۶۱ هجری ۱۰۰ هزار شمشیرزن داشته و عبیدالله توانسته ۸۰ هزار نفر از آن ها را روانه کربلا کند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر در بین راه فرار می کنند و تنها ۳۰ هزار نفر در کربلا آن فجایع را به بار می آورند ۷۰ درصد باقیمانده اگرچه علیه حق به میدان نیامدند اما پای دفاع از حق نیز نایستادند و بدون هیچ موضع گیری، سکوت کردند.
 
وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ متوجه می شویم در اغلب هجمه‌هایی که به اسلام شده عده‌ای با سکوت خود باعث می شوند دشمن جری تر شود و تصور کند می تواند میدان داری کرده و صحنه را به نفع خود تغییر دهد.
 
نه دی سد سکوت را شکست
 
لنکرانی اظهار داشت: اگر کسانی که باید دفاع کنند به موقع به میدان بیایند و انجام وظیفه کنند، سد سکوت را بشکنند و نشان دهند که انقلاب و اسلام و نظام مدافع پای کار دارد دشمن جرأت نمی کند در این صحنه ها حاضر شود.
 
وی ادامه داد: نکته ی مهم حماسه ۹ دی این بود که این سد سکوت شکسته شد، یعنی مردم هنگامی که دیدند کسانی که موظف هستند، دفاع همه جانبه ای انجام ندادند به صحنه آمده و حجت را تمام کردند و مردم با این حرکت عظیم نشان دادند که این نظام مدافع دارد واین مدافعان نمی گذارند کربلا دوباره تکرار شود.
 
لنکرانی افزود: امام خمینی (ره) این گونه صحنه ها را دیده بودند که می فرمودند مردم عصر حاضر را بالاتر از مردم صدر اسلام و اصحاب امیرالمومنین می دانم، ایشان پیش بینی می کردند که مردم دیگر نخواهند گذاشت کربلا تکرار شود و هر جا لازم باشد از نظام و تفکر اصیل دینی و ارزش ها و مبانی دفاع کنند به هیچ وجه کوتاه نمی آیند.
 
ساکتین اگر هم قصد همراهی با فتنه گران را نداشته اند، اما با سکوت خود تحکیم کننده فتنه بودند 
 
لنکرانی خاطر نشان کرد: تاریخ انقلاب ما از این صحنه ها کم نداشته، ۹ دی نیز یکی از همین قله های بصیرت بود اما فراتر از قله های سابق، چون توطئه خیلی عمیق تر از قبل بود و ۲۲ سال برای آن برنامه ریزی شده و این بار اسلامیت نظام و عمود خیمه نظام که همان ولایت فقیه است را نشانه رفته بودند.
 
وی با تأکید بر اینکه جرم سکوت در مقابل هجمه ها کمتر از حضور در جبهه مهاجمین نیست افزود: باید توجه داشت که سکوت در قبال فتنه ۸۸ برای کسی حسن سابقه تلقی نخواهد شد.
 
عضو موسس جبهه پایداری در عین حال تصریح کرد: البته منظور این نیست که هر کس سکوت کرده نیتش کمک به فتنه گران بوده اما به هر حال نتیجه محتوم این سکوت کمک به فتنه گران بود.
 
وی اظهار داشت: ساکتین ولو اینکه قصد هیچ گونه همراهی با فتنه گران نداشته اند، اما با سکوت خود تحکیم کننده فتنه بودند و این قضیه کاملاً واضح است و شواهد تاریخی و عقلی آن را اثبات می کند.
 
بیش از فکر کردن به رای آوردن افراد، باید ملاک همه ما حضور حداکثری مردم باشد
 
لنکرانی در ادامه با اشاره به  انتخابات مجلس نهم گفت: مهمترین نکته ای که باید دنبال شود این است که این صحنه را نیز باید به بیعت پرشور و دوباره مردم با نظام تبدیل کنیم و بیش از اینکه به فکر این باشیم که چه کسی رای بیاورد باید ملاک همه ما حضور حداکثری مردم باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: فتنه از نوع ۸۸ به پایان خود رسید و به زباله دان تاریخ پیوست اما باید مراقب فتنه های پیش رو بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها