کد خبر: ۳۳۱۸۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
با توجه به اینکه فضای مجلس به نفع وزیر اقتصاد نیست و وی سه بار از مجلس کارت زرد گرفت و از طرفی طرح استیضاح وی هم تهیه شده، به نظر می رسد که اگر در این فضا سوال ملی دادمادی از وی مطرح شود، نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نمی شوند و وی برای چهارمین بار از مجلس کارت زرد بگیرد.
به گزارش پايگاه 598،  در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس سوال ملی محمد دامادی نماینده مردم ساری از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص علت مشکلات موجود در حوزه بانکی و مالی اعلام وصول شد.


طبق آئین نامه داخلی مجلس اعلام وصول سوال ملی نمایندگان از وزرا به این معناست که وزیر مربوطه باید در یکی از جلسات علنی مجلس که هیئت رئیسه تعیین می کند، حضور یافته و به سوال نماینده پاسخ دهد.


بعد از طرح سوال رئیس وقت مجلس از نماینده مذکور سوال می کند که آیا از توضیحات وزیر قانع شده یا خیر؟


اگر نماینده قانع شود، موضوع تمام شده تلقی می گردد اما اگر نماینده اعلام کند که قانع نشده، رئیس مجلس از نمایندگان حاضر در صحن مجلس در خصوص قانع کننده بودن یا نبودن توضیحات وزیر رای گیری می کند و اگر اکثریت نمایندگان حاضر اعلام کنند که توضیحات وزیر قانع کننده نبود، به وزیر کارت زرد داده می شود.

این روند تا کنون سه بار برای علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی تکرار شد و وی نتوانست نمایندگان را قانع کند که هر سه بار به وی کارت زرد داده شد.

روز یکشنبه ۱۷ آذر و روز سه شنبه ۱۴ بهمن سال گذشته و همچنین روز یکشنبه ۱۸ مرداد امسال سه جلسه علنی بود که نمایندگان در آن به این وزیر کارت زرد دادند.

در حال حاضر هم سوال ملی محمد دامادی نماینده مردم ساری از این وزیر اعلام وصول شد.

طی روزهای آینده وزیر برای پاسخ به سوال مذکور باید در صحن مجلس حاضر شود.

از آنجا که فضای مجلس به نفع وزیر نیست و وی سه بار از مجلس کارت زرد گرفت و از طرفی با توجه به تهیه طرح استیضاح این وزیر از سوی برخی نمایندگان، به نظر می رسد که اگر در این فضا سوال مذکور در صحن مطرح شود، نمایندگان از توضحیات این وزیر قانع نشوند و برای چهارمین بار به وی کارت زرد بدهند.

کارت زرد به معنای اعتراض، انتقاد و نارضایتی نمایندگان از عملکرد یک وزیر است.

تا کنون گفته می شد که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس وزیری سه بار از نمایندگان کارت زرد دریافت کند، خود به خود زمینه استیضاح وی در فراهم می‌شود.


اما روز یکشنبه این هفته بعد از سه کارته شدن طیب نیا محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در اظهاراتی جدید اعلام کرد با سه کارته شدن وزیر وی استیضاح نمی شود.
منبع:افكار خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها