کد خبر: ۳۳۱۸۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
ميزان بارش‌ها در 19 استان كشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته و عقربه بارش‌ها همچنان منفي است.
به گزارش پایگاه 598، از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تا پايان هفته گذشته، حجم بارش‌هاي استان‌هاي اصفهان، ايلام، بوشهر، خراسان جنوبي، خوزستان، زنجان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، قم، كردستان، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گلستان، لرستان، مركزي، هرمزگان و همدان درمقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته كاهش يافته است.
 
در اين مدت بيشترين ميزان كاهش در بارش‌ها در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته با 64 درصد به استان هرمزگان اختصاص داشته است؛ در استان‌ بوشهر 51 درصد كاهش و در خوزستان 40 درصد كاهش بارش نسبت به سال گذشته ثبت شده است. 
 
بر اساس اين گزارش، از ابتداي مهرماه سال گذشته تاكنون در استان هرمزگان 75 ميلي‌متر، در بوشهر 131 ميلي‌متر و در استان خوزستان 131 ميل متر بارندگي ثبت شده است. 
 
همچنين كمترين ميزان كاهش بارش‌ها در استان خراسان جنوبي با يك درصد كاهش ثبت شده و استان كردستان 3 درصد و اصفهان 4 درصد كاهش بارندگي داشته‌اند.
 
در حوضه‌هاي آبريز اصلي كشور نيز در 3 حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان، فلات مركزي و مرزي شرق ميزان بارش‌ها نسبت به سال آبي گذشته به ترتيب 32 درصد، 13 درصد و 20 درصد كاهش يافته است.
 
در اين مدت در حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان 225 ميلي‌متر، در حوضه فلات مركزي 128 ميلي‌متر و در حوضه مرزي شرق 83 ميلي‌متر بارندگي ثبت شده است.

منبع:ميزان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها