کد خبر: ۳۳۱۴۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی اعلام کرد که محاصره تحمیلی بر نوار غزه باعث افزایش میزان مرگ و میر کودکان این منطقه برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته شده است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری العهد، آنروا در گزارش خود با اشاره به افزایش میزان مرگ و میر کودکان شیرخوار غزه در سایه محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر این منطقه، آورده است که در سال 1960 از هر هزار کودک متولد شده در غزه 127 کودک پیش از پایان عمر یکساله خود از دنیا می رفتند و این رقم در سال 2008 به 20.2 کودک از هر یک هزار کودک کاهش یافت در حالیکه بر اساس آخرین آمار آژانس آنروا در سال 2013 میانگین مرگ و میر کودکان شیرخوار به 22.4 کودک افزایش یافت و در سال 2008 تعداد کودکان شیرخواری که پیش از یکماهگی از دنیا می رفتند 12 کودک از هر یک هزار کودک بود که این رقم در سال 2013 به 20.3 کودک رسید.

در همین رابطه مدیر برنامه بهداشت آژانس آنروا در بیانیه ای اعلام کرد که میانگین مرگ و میر کودکان شیرخوار یکی از بهترین شاخص های سلامت هر ملتی است، تعیین علل دقیق این مرگ و میر دشوار است اما ترس از آن وجود دارد که این وضعیت در نوار غزه گسترش یابد.

سخنگوی آنروا نیز نسبت به تاثیرگذاری محاصره غزه بر زیرساخت های بهداشتی این منطقه ابراز نگرانی شدید کرد و این در حالی است که سازمان ملل و سازمان های غیر دولتی به طور مکرر در خصوص وضعیت کودکان نوار غزه هشدار داده اند.

رژیم صهیونیستی در 7 جولای 2014 در حمله 51 روزه به نوار غزه بیش از 2 هزار فلسطینی را شهید و حدود 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد و بنابر آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی در این جنگ همچنین 68 نظامی و 4 غیرنظامی اسرائیلی و یک کارگر خارجی کشته شدند و همچنین 2522 اسرائیلی از جمله 740 نظامی نیز زخمی شدند.

بر اساس آمارهای رسمی فلسطین حدود یک چهارم از شهدای جنگ اخیر غزه و هم اکنون نیز اکثر مجروحان این جنگ را کودکان تشکیل می دهند که از سوی سازمان پزشکان بدون مرز تحت درمان هستند.

از سوی دیگر در پرتو کمبود بودجه مالی آژانس آنروا در حال حاضر تحصیل 225 هزار کودک در مدارس این آژانس نیز در معرض تهدید قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها