کد خبر: ۳۳۱۰۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
هوای گرم اهواز هیچ نشانه‌ای از انجام یک بازی زیبا نداشت. آنقدر هوا گرم بود که پیاده‌روی در کنار کارون هم آدم را آرام نمی‌کرد .
به گزارش پایگاه 598، کارونی که دیگر «کارون» نیست و آب آن مثل سایر منابع آبی کشور ته‌نشین شده است. در این هوای گرم، پرسپولیس در اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان می‌رفت. مشخص بود گرما و گرد و غباری که ساعاتی قبل از بازی از سمت رامشیر در استان خوزستان شروع شده بود و به سمت اهواز می‌آمد، بر بازی تأثیر منفی می‌گذارد. در اهواز، مسئولان خونگرم باشگاه استقلال خوزستان به خوبی از خبرنگاران مسافر میزبانی کردند اما بخشی از هواداران این تیم اصلاً میزبانان خوبی نبودند.

 

از زمانی که پرسپولیسی‌ها وارد ورزشگاه شدند، شعارها علیه محسن بنگر شروع شد. شایعه کرده بودند که بنگر با دستش، کار غیراخلاقی و منشوری انجام داده بود و به همین علت، هواداران منتسب به استقلال خوزستان، به شدت علیه این بازیکن شعار دادند؛ شعارهایی که واقعاً از گفتن آن شرمسار می‌شویم. البته تماشاگران اهوازی به خاطر مدل تشویق‌هایشان در استادیوم همیشه مورد توجه قرار دارند و آنها مدل و الگوی واقعی تشویق کردن تیم‌ها در ورزشگاه‌ها هستند اما عده اندکی از تماشاگران استقلال خوزستان اقدام به چنین کارهایی کردند که واقعاً تعجب‌برانگیز بود.

 

شعارها تا جایی پیش رفت که عبدا... ویسی و خنیفر به عنوان بزرگ‌تر‌های استقلال خوزستان بارها از تماشاگران خواستند دیگر علیه بنگر شعاری داده نشود اما شعارها تا پایان نیمه اول، قطع نشد. در اواسط نیمه اول، اتفاق تلخ دیگری رخ داد که تأسف‌برانگیز بود. جایگاه خبرنگاران ورزشگاه غدیر به اندازه یک شیشه با جایگاه هواداران استقلال خوزستان فاصله داشت. وقتی گزارشگر برنامه 90 وارد جایگاه خبرنگاران شد، یکی از بوقچی‌های استقلال خوزستان که شیپور بزرگی در دست داشت، به سمت جایگاه خبرنگاران حمله برد و شروع کرد به فحاشی علیه عادل فردوسی‌پور. گویا فردی به این بوقچی گفته بود عادل در برنامه 90 اعلام کرده استقلال خوزستان و استقلال اهواز باید به دسته یک برگردند! بوقچی مذکور با مشت به شیشه جایگاه خبرنگاران می‌کوبید و جدا از فردوسی‌پور، به خبرنگارانی که از تهران و شهرهای دیگر برای پوشش این بازی به اهواز رفته بودند، فحاشی می‌کرد.

 

اما در زمین بازی نیز اتفاق بد سوم رقم خورد و اهالی فوتبال با خطرناک‌ترین جیمی جامپ ایران آشنا شدند. چند دقیقه پس از شروع نیمه دوم، فردی از میان تماشاگران منتسب به استقلال خوزستان با سرعت زیاد و از پشت دروازه پرسپولیس وارد زمین شد. ایمان صادقی گلر این تیم، در حالی که بازی در یک سوم تدافعی میزبان انجام می‌شد، از محوطه جریمه خارج شده بود. آن فرد با تمام قدرت به سمت ایمان صادقی حمله کرد و با دست به پشت گردن گلر سرخپوشان کوبید. قدرت ضربه از راه دور هم قابل تشخیص بود. صادقی که چند دقیقه بعد گل بسیار عجیبی دریافت کرد، در مورد این ماجرا به ما گفت: «نمی‌دانم چه بگویم. قسم می‌خورم به دنبال توجیه عملکردم نیستم اما بعد از آن اتفاقی که افتاد، به قدری استرس و اضطراب داشتم که هر 20 ثانیه یک بار پشت سرم را نگاه می‌کردم.

 

تا آخر بازی می‌ترسیدم ‌فرد دیگری به من حمله کرده و از پشت ضربه بزند. تمرکزم را از دست داده بودم. بله، من روی گل اول اشتباه کردم و بابت آن از همه پرسپولیسی‌ها عذرخواهی می‌کنم اما به خدا قسم دو دقیقه قبل از گل، بدبلایی بر سرم آمد. هرگز چنین صحنه‌ای را در فوتبال ندیده بودم. آن‌ فرد بدون اینکه متوجه شوم به سمتم حمله کرد و به من ضربه زد. شما خودتان را بگذارید جای من، تمرکزتان در آن هوای گرم به هم نمی‌خورد؟ من هم آدم هستم و از این اتفاق شوکه شدم.» بعد از بازی، یکی از مسئولان حراست ورزشگاه گفت: «آن ‌فرد را با دستبند به بازداشتگاه بردیم. باید پاسخگوی رفتارش باشد. مطمئن باشید نمی‌گذاریم این افراد به همین سادگی از بازداشتگاه بیرون بیایند.» در پایان بازی، اتوبوس پرسپولیس در دورترین نقطه از میکسدزون قرار داشت تا بازیکنان تیم بازنده برای رسیدن به اتوبوس، مجبور شوند از میان مردم عبور کنند. عده زیادی از مردم اهواز، رفتار مهربانانه‌ای با پرسپولیسی‌ها داشتند اما تعداد کمی از آنها دست از فحاشی برنداشتند!

 

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها