کد خبر: ۳۳۰۷۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
گروگان آزاد شده فرانسوي كه پنج ماه پيش در صنعاء ربوده شده بود پس از آزادي وارد كشورش شد و مورد استقبال رئيس جمهور و وزير خارجه فرانسه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598، «ايزابل پريم» فرانسوي كه در صنعاء پايتخت يمن به دست تروريست‌هاي القاعده به گروگان گرفته شده بود، پس از آزادي روز جمعه به فرانسه بازگشت.

وي در فرودگاه پاريس مورد استقبال «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور و «لوران فابيوس» وزير امور خارجه كشورش قرار گرفت.

پريم طي سخناني در فرودگاه پاريس گفت: اسارت من تقريبا پنج ماه طول كشيد، اما مي‌دانستم كه فرانسه پشت من است زيرا هرگز هموطنان را رها نمي‌كند. بنابراين از شما تشكر مي‌كنم. از همه ارگان‌هايي كه مراقب خانواده ام بودند و به محض رسيدن من به عمان هم مراقب خودم بودند، تشكر مي‌كنم.

رئيس جمهور فرانسه نيز گفت: اتباع فرانسوي در مناطق خطرناك بايد خيلي احتياط كنند و خود را در معرض ديد قرار ندهند. بعضي‌ها مجبورند، مأموريتشان ايجاب مي‌كند. ولي بقيه بايد احتياط كنند.

دولت فرانسه مشخص نكرد كه در قبال آزادي اين شهروند خود چه هزينه‌اي پرداخت كرده، اما فابيوس گفته است كه ربايندگان اين زن فرانسوي در آستانه كشتن او بوده‌اند.

ايزابل پريم در سال ۲۰۰۳به يمن رفت و براي يك شركت آمريكايي كار مي‌كرد.

مردان مسلح در بيست و چهارم فوريه سال جاري ملبس به لباس پليس وي را در حالي كه در صنعاء به همراه مترجمش به محل كارش عزيمت مي‌كرد، ربودند. اين مترجم دو هفته بعد در عدن در جنوب يمن آزاد شد.

سرانجام ايزابل پريم با ميانجيگري مقامات عمان آزاد شد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها