کد خبر: ۳۳۰۴۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
«فيلدمن» نماينده ويژه آمريكا در امور افغانستان و پاكستان پس از سخنراني در موسسه «صلح» آمريكا خبر از استفعا داد.
به گزارش پایگاه 598، «دانيل فيلدمن» نماينده ويژه آمريكا در امور افغانستان و پاكستان از مقام خود استعفا كرد.

فيلدمن با شركت در گفت‌وگويي در «موسسه صلح» آمريكا در مورد اوضاع افغانستان، روز گذشته اعلام كرد كه به بخش خصوصي بازگشته است.

اگرچه نماينده ويژه آمريكا در امور افغانستان و پاكستان در مورد برخي آشفتگي‌هاي سياسي در افغانستان سخن گفت اما بيان دليل استعفاي خودش خودداري كرد.

وي افزود: مرگ ملا عمر اوضاع روند صلح در افغانستان را پيچيده كرده اما اين مسئله يك رويداد مهم است.

فيلدمن اظهار داشت: طالبان افغان حركت‌هايي مبني پايان جنگ داخلي در افغانستان را آغاز كرده و اكنون آن‌ها بايد در مورد ادامه جنگ يا پايان خشونت‌ها تصميم بگيرند.

در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، وي ضمن ستايش از مذاكره صلح ميان طالبان افغان و دولت كابل در منطقه مري پاكستان گفت كه اعتبار بهبود روابط ميان اسلام‌آباد و كابل را بايد به اشرف‌غني نسبت داد.

«استيفن هادلي» رئيس هيئت مديره موسسه صلح آمريكا نيز گفته كه اگرچه رئيس‌جمهور افغانستان مورد انتقادهاي داخلي قرار گرفته است اما وي از اسلام‌آباد خواسته تا در صورت آوردن طالبان افغان به ميز مذاكره صلح با دولت كابل، افغانستان حاضر است عليه طالبان پاكستان اقدام كند.

هادلي افزود: دلايل ديگري نيز وجود دارد كه پاكستان را ترغيب به ايفاي نقش پر رنگ‌تر در روند صلح افغانستان كند.

وي ادامه داد كه رهبران پاكستان پس از حمله تروريستي به مدرسه ارتش اين كشور در پيشاور، طالبان پاكستاني را تهديد جدي‌تري مي‌پندارند.

در حمله تحريك طالبان پاكستان به مدرسه ارتش پاكستان در شهر پيشاور در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي، 140 نفر كشته و حدود 130 نفر ديگر زخمي شدند كه بيشتر آن‌ها كودك بودند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها