کد خبر: ۳۳۰۴۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
در گذشته تیم فوتبال ایران آقای گل آسیا بود اما متاسفانه این روزها به دلیل بی کفایتی مدیران ذلیل یک مربی پرتغالی شده ایم.
به گزارش پایگاه 598، این روزها بحث مرخصی های کارلوس کی روش و غیبت های طولانی این مربی پرتغالی تیتر یک رسانه ها شده است. سرمربی تیم ملی که گفته می شد از 24 تیر در تهران است حالا نزدیک به یک ماه می شود که از پایان مرخصی اش می گذرد اما همچنان برگشت او به ایران در هاله ای از ابهام است. کی روش البته از روزهای قبل ساز نیامدن را کوک کرده بود.

 

نادر فریادشیران درباره اوضاع این روزهای فوتبال و غیبت های طولانی این مربی گفت: «حضور کی روش در فوتبال ایران از مساله هسته ای هم پیچیده تر شده است. اگر چه کی روش جزء مربیان معتبر دنیاست اما در ایران به اندازه نام و اعتبار این مربی استفاده نشد. متاسفانه نتایجی که تیم ملی با این مربی به دست آمد در طول تاریخ فوتبال یکی از ضعیف ترین نتایج بوده است.»

 

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر کی روش جزء ده مربی پرهزینه دنیا است. او به خودش اجازه هر گونه رفتار و بی احترامی به مسئولین فدراسیون فوتبال می دهد که این مساله هم به سوءمدیریت آنها مربوط می شود. زمانی که فدراسیون با این مربی قرارداد بست هیچ گونه قوانین و مقراراتی برای او در نظر نگرفت به طوری که این مربی برای فوت همسر سابقش مرخصی می گیرد و هنوز هم به ایران نیامده است. اگر مسئولین با غیبت های او برخورد می کردند و حتی برای آن جریمه ای در نظر می گرفتند قطعا این مسائل به وجود نمی آمد. برخی از رسانه ها حامی کی روش شدند و ضعف های این مربی را کتمان می کنند.»

 

* واسطه ها کی روش را باید برگردانند

مربی سابق تیم ملی عنوان کرد: «متاسفانه رییس سازمان لیگ از جراید و رسانه ها خواسته که کی روش را به ایران برگرداند! به نظرم این مساله باعث خجالت برای فوتبال است که مربی که با ایران قرارداد دارد برای بازگشتش رسانه ها باید واسطه شوند. مگر نه اینکه این مربی با ایران قرارداد دارد و طی آن ایران هم حق و حقوقی دارد ولی چرا نباید فدراسیون برای غیبت های طولانی او جریمه ای در نظر بگیرد. هیئت رییسه و فدراسیون فوتبال چه مسئولیتی بر عهده دارند که رسانه ها باید این مربی را به ایران برگردانند؟! رییس سازمان لیگ باید به وظایف خودش عمل کند و درآمدهایی که وعده آنها را داده بود وصل کند. در حال حاضر فدراسیون فوتبال طلبکاران بسیار زیادی دارد که تمامی این ها به بی کفایتی رییس سازمان لیگ مربوط می شود.»

 

* تاج خودش را به فوتبال چسبانده است

فریاد شیران با انتقاد شدید از مهدی تاج گفت: «متاسفانه تاج به فوتبال ایران چسبیده است. اگر ایشان واقعا فوتبالی هستند باید یک عکس با شورت ورزشی داشته باشند. از باشگاه سپاهان و هیئت فوتبال اصفهان نامه بیاورد مبنی بر اینکه بازیکن 40 سال پیش فوتبال بوده است. در فدراسیون فوتبال تنها دکتر اسدی بود که به عملکرد کی روش انتقاد کرد که بعد از مدتی به دلیل هجمه ای که به او وارد شد کنار کشید. در ایران این مساله باب شده است که هر کسی به این مربی انتقاد کند هجمه هایی سمت او می آید. دکتر گودرزی هم یکی از منتقدان کی روش بود اما متاسفانه قشر خاصی از حامیان او که رسانه ها هم در دست دارند هیچ گونه انتقادی را درست نمی دانند و با منتقدین برخوردهای بدی می شود. به نظرم فدراسیون باید برای کی روش جریمه ای در نظر بگیرد و نامه ای را به فیفا برساند مبنی بر اینکه این مربی طی قراردادیی که دارد هنوز به ایران بازنگشته است. اما متاسفانه فدراسیون فوتبال هم از برخی مطبوعات حامیان کی روش می ترسد.»

 

* کی روش ساختار فدراسیون فوتبال را قبول ندارد

فریادشیران ادامه داد: «اگر به جای کی روش یک مربی ایرانی این سمت را قبول کرده بود تا به امروز بارها مواخذه شده بود اما نمی دانم چرا اقای کفاشیان و هیئت رییسه می ترسند با این مربی برخورد کنند؟ کی روش حتی ساختار فدراسیون فوتبال را هم قبول ندارد. در حال حاضر عدم توانایی مدیران ورزشی باعث شده است که کی روش هر زمانی که دوست داشته باشد به ایران برگردد. بعد از اینکه مدتی کی روش از مرخصی هایش می گذرد و به ایران بر نمی گردد رسانه های داخلی جوی راه می اندازند که فلان کشور خواهان این مربی است اگر واقعا این قضیه صحت داشته باشد چرا کی روش پیشنهادهای آنها را قبول نمی کند. این نکته را باید همینجا ذکر کنم که مدیران ورزشی ایران حتی به اندازه کشور امارات هم برش ندارد. مسئولین فدراسیون امارات بعد از 3 ماه کی روش را از کشورشان اخراج کردند. در ایران پول هنگفت و امکانات زیادی در اختیار این مربی قرار می گیرد اما ضعیف ترین نتیجه هم در جام جهانی به دست می آید.»

 

* بی کفایتی تاج و کفاشیان فوتبال را به این روز انداخت

این مربی و کارشناس فوتبال کشورمان در پایان تصریح کرد: «آقایان تاج و کفاشیان به فوتبال ملی توجه کنید نه به تیم ملی. یکی از ارکان فوتبال ایران تیم ملی است. فوتبال ملی مجموعه از تیم ملی ساحلی، بانوان ، تیم امید و ... است. متاسفانه تمام فکر و ذکر آقایان تیم ملی و کی روش شده است. بی کفایتی مدیران ورزشی مانند تاج و کفاشیان باعث می شود کی روش هر کاری دوست دارد انجام دهد. ایران در جام ملت ها و جام جهانی ضعیف ترین دوره را سپری کرد. در گذشته تیم فوتبال ایران آقای گل آسیا بود اما متاسفانه این روزها به دلیل بی کفایتی مدیران ذلیل یک مربی پرتغالی شده ایم. تاج مارکوپولوی فوتبال شده استتاج مارکوپولوی فوتبال است کسی است که اشتباهی به فوتبال آمده و با تصمیم های نادرستش آینده فوتبال را به خطر انداخته است.»

منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها