کد خبر: ۳۲۹۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۰ دی ۱۳۹۰
کسی که پیش از این آمریکا برای زنده یا مرده وی، ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود، از فهرست تروریستی پلیس فدرال آمریکا بیرون آمده و خود را آماده افتتاح دفاتر طالبان در ترکیه و قطر کرده است.
خبرها حاکي از آن است که پليس فدرال آمريكا به نام «اف‌.بي‌.آي»، نام «ملا محمد عمر»، رهبر فراري گروه طالبان را از فهرست افراد تحت تعقيب خود بیرون آورده است.

به گزارش 598 به نقل از «تابناک»، شبکه اطلاع‌رساني افغانستان در تحليلي با بيان موضوع بالا نوشت: پيش از اين، کاخ سفيد، ده ميليون دلار به عنوان پاداش براي فردي تعيين كرده بود كه اطلاعاتي از «ملا عمر» در اختيار «اف‌.بي‌.آي» گذارد و حاضر بود براي رسيدن به وي هر کاری انجام دهند؛ اما اكنون نام او را از فهرست افراد تحت تعقيب و حتي پايگاه اطلاع رساني خود بیرون آورده است.

گفته مي‌شود، آمريكا براي هموارسازي مذاكرات با طالبان، اين کار را کرده و می‌خواهد نام ديگر اشخاص اين گروه را نيز حتي از ليست سياه سازمان ملل حذف کند تا شايد روند مذاکرات صلح سرعت بيشتري پيدا کند.

اينکه آمريکا می‌خواهد کارهایی در زمينه صلح انجام دهد و برادران ناراضي رئيس‌جمهور کرزاي را هر گونه که شده به دولت وصل کند، خيلي بعيد به نظر نمي‌رسد، چرا که مدتي پیش، کاخ سفيد پيشنهاد کرده بود، جنوب افغانستان را طالبان کنترل کنند و شمال كشور را گروه‌هاي سياسي ديگر؛ البته زير نظر و نفوذ آمريكا، ولی طالبان اين پيشنهاد را رد کردند.

مقامات آمريکايي همچنين انتقال شماري از زندانيان طالبان محبوس در زندان «گوانتانامو» را به زندان‌هاي نظامي در اختيار دولت افغانستان بررسي كرده‌اند و احتمالا به زودي انتقال اين زندانيان آغاز مي‌شود تا سبب دلگرمي هر چه بيشتر مخالفان به دولت شود. (شايد هم پس از مدتي طرح فرار دسته جمعي دوباره طالبان از زندان‌هاي تحت اختيار نيروهاي حکومتي تکرار شود).

به هر روی، مقامات ارشد آمريکايي مدعي هستند که گفت‌وگوهای پنهاني را از ده ماه پيش با طالبان افغانستان در آلمان، قطر و کابل آغاز کرده‌اند که هم‌اکنون به مقطع حساسي رسيده است و به زودي خبر اينکه آيا موفقيتي در اين زمینه به دست آمده است يا خير، اعلام مي‌شود.

واقعيت اين گونه است که اگر شوراي عالي صلح در دو سال اخير به گفته مرحوم رباني پيشرفت چشمگيري نداشت، علت اصلي‌اش همين آمريکايي‌هايي بودند که نمي‌خواستند در آن زمان طالبان با دولت مذاکره کنند و هر کس را که در اين راه گام برمي‌داشت، با ترور از سر راه خود برداشتند که نمونه بارز آن، شهادت استاد برهان الدين رباني بود.

ولي اکنون به ظاهر گاه آن رسيده که برخي مهره‌ها جابجا شوند؛ تا ديروز در نقش مخالف و امروز در نقش موافق. اين اقدامات خودسرانه واشنگتن انجام مي‌پذيرد تا همگان بدانند که تا آمريکا نخواهد هيچ تغيير مثبت يا منفي در افغانستان رخ نخواهد داد. پس اگر کسي خواهان تغيير است، نخست بايد خود را با کاخ سفيد هماهنگ کند، در غير اين صورت با شکست روبه‌رو خواهد شد.

بنابراین، جا دارد در اينجا بگوييم حال که آمريکا می‌خواهد طالباني را که خود زاييده و در پاکستان و عربستان پرورش داده، به افغانستان تحميل کند و به آنها امتياز دهد، اي کاش اسامه بن لادن هم زنده مي‌بود (!) تا مي‌ديد که هم‌پيمانانش چگونه به پيروزي رسيده‌اند و آمريکا در برابر آنها کوتاه آمده است.

بله؛ اي کاش، ديگران هم که قرباني روند صلح شدند، مي‌بودند و مي‌ديدند که چگونه زحماتشان نتيجه داده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسامه بن لادن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۱
۰
من زنده هستم نگران نباشيد. جاي شما خالي الان تو جزاير قناري دارم قناري ميچرونم. راستي بد نيست يه فاتحه هم براي اون بيچاره اي بخونيد كه بعنوان بدل من كشته شد و به دريا انداخته شد. البته اون هم اگه مصنوعي و پلاستيكي نباشه. اينورها هم تشريف بياريد . نميدونم با اين حساب احتمالاً صدام هم با يه هويت جديد تو سوئد داره زندگي ميكنه. چون الان اگه كسي منو ببينه با هويت جديد بعيد ميدونم منو بشناسه. باي باي قوقولي مقولي هاي شيطون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها