کد خبر: ۳۲۹۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۰ دی ۱۳۹۰
"ابواحمد" سخنگوی گردانهای القدس در گفت‌وگویی مشروح با خبرگزاری فارس گفت: مقاومت با تجارب عملی که دارد ثابت کرده است که می‌تواند به عمق خاک دشمن نفوذ کند و صدها هزار نفر از اشغالگران صهیونیست را ناگزیر به پناه گرفتن در پناهگاه‌ها کند و تمام بخش‌های حیاتی صهیونیست‌ها را دچار اختلال کند. این امر با هدف قرار گرفتن شهرها و شهرک‌های صهیونیستی مثل "اسدود"، "بئر السبع"، "کریات ملاخی"، "غان یفنی" توسط موشک‌های گراد کاملا روشن بود.

وی در این مصاحبه درباره هرگونه تجاوز اشغالگران به نوار غزه هشدار داد و گفت: مقاومت به هر گونه تجاوزی پاسخ دندان‌شکنی خواهد داد ضمن این‌که مقاومت با در دست داشتن موشک‌هایی جدید قادر خواهد بود مناطق استراتژیک و راهبری اسرائیل را که پیش از این قادر به تهدید آن نیز نبود، هدف قرار دهد و در صورتی که تل آویو بخواهد تهدیدهای خود مبنی بر جنگ علیه غزه را اجرایی کند باید منتظر پاسخ سخت مقاومت فلسطین باشد.


قادریم در ایجاد هراس در صفوف دشمن توازن ایجاد کنیم

وی افزود: ما تجهیزاتی داریم که می‌تواند در ایجاد وحشت و ترس با اقدامات اسرائیلی‌ها برابری کند. از جمله این تجهیزات سکوهای سیار پرتاب موشکی است که جهانیان روی گیرنده‌های تلویزیونی خود بارها آن را مشاهده کرده‌‌اند. ما با کمک این سکوها موشک‌های خود را به سوی شهرهای و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک می‌کنیم. که این امر بیانگر این حقیقت است که مقاومت فلسطین لقمه راحتی برای حمله اشغالگران نخواهد بود و اشغالگران قادر نخواهند بود به راحتی آن را حذف کنند.

حق داریم از خود در قبال جنایات اسرائیل دفاع کنیم

سخنگوی گروهان‌های القدس در ادامه افزود: دشمن صهیونیست از ارتکاب جنایات خونین و وحشیانه در قبال شهروندان فلسطینی و هدف قرار دادن اماکن عبادی و دینی و زیرساخت‌های حیاتی فلسطینی‌ها ابایی ندارد. همین امر به ما این حق را می‌دهد که از تمام توان خود برای دفاع از خویش و ملت خود استفاده کنیم و بطور پیاپی به اقدامات این رژیم پاسخ دهیم.

مقاومت فلسطین از سراسر جهان برای دفاع از ملت خود تجهیزات می‌گیرد

وی افزود: این حق مقاومت فلسطین است که تلاش کند از سراسر جهان امکانات و تجهیزات لازم برای دفاع از ملت خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را فراهم کند. زیرا تجاوزهای اشغالگران قبل و بعد از جنگ اخیر علیه نواز غزه (جنگ 22 روزه) همچنان ادامه دارد.

تجاوزهای تل آویو به نوار غزه پس از جنگ 22 روزه شکل جدیدی به خود گرفت

ابواحمد تصریح کرد: تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حتی پس از جنگ سال 2008 علیه این منطقه اشکال جدیدی به خود گرفت. افزایش و تشدید محاصره تحمیلی، تهدیدهای پیاپی مبنی بر آغاز جنگی فراگیر برای هدف قرار دادن تمامی زیرساخت‌های نوار غزه و ...از جمله این امور بود.
 
آماده‌باش دایمی نیروهای مقاومت برای رویارویی با تل‌‌آویو

سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی افزود: این تهدیدها و اقدامات تحریک‌آمیز ما و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین را بر آن داشت که برای هرگونه رویارویی با هرنوع حماقت اسرائیل و هر جنگ احتمالی علیه نوار غزه در آماده‌باش کامل به سر بریم.

انزوای رژیم صهیونیستی در پی بیداری اسلامی
 
ابواحمد در ادامه به انزوای رژیم اشغالگر صهیونیستی، بحران جاری در تل‌آویو در سایه تحولات سیاسی منطقه‌ای و تهدیدات موجود علیه آینده توافق‌های این رژیم با همپیمانان منطقه‌ای‌ آمریکا و اسرائیل با سرنگونی رژیم‌های دیکتاتوری اشاره کرد و گفت: بهار عربی دشمن صهیونیست را با چالشی جدید مواجه کرده و نگرانی آن را برانگیخته است و موجب خواهد شد که این رژیم بارها و بارها پیش از هرگونه حمله و تجاوزی تمام حساب و کتاب‌های خود را بازبینی و به هم بزند.
 
فرار روبه جلو و حمله به یکی از جبهه‌های مقاومت؛ تنها گزینه فرارروی اسرائیل

وی تاکید کرد: تمامی این تحولات موجب خواهد شد که دشمن به گزینه فرار به جلو روی آورد و این امر یعنی این‌که تل آویو ترجیح خواهد داد به یکی از جبهه‌های مقاومت و بازدارنده منطقه هجوم برد.

کالبد شکافی نحوه تهاجم احتمالی اسرائیل به نوارغزه 

این رهبر نظامی جنبش جهاد اسلامی درباره انتشار گزارشی در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در روز سه شنبه مبنی بر آماده شدن تل آویو برای آغاز جنگی جدید در نوار غره گفت: غزه امروز با دیروز فرق می‌کند و دشمن این امر را به خوبی می‌داند و به همین دلیل با محافظه‌کاری هرچه تمام‌تر عمل خواهد کرد که این امر باعث خواهد شد تا حمله خود را به تاخیر اندازد و در کمین فرصتی مناسب برای این حمله بماند و چه بسا که [در صورت عدم دست یافتن به فرصتی مناسب] اساسا از حمله به غزه دست بردارد.
 
وی افزود: گزارش مذکور از این هدف ارتش اسرائیل پرده بر می‌دارد که تل‌آویو می‌خواهد با کمترین خسارت‌ها، به سرعت و در کمترین زمان بیشترین دستاورد را در غزه برای خود رقم زند و این به معنای استفاده بسیار زیاد از نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش صهیونیستی خواهد بود. با توجه به جدول زمانبندی شده کوتاه مدت سیاسی اسرائیل، نیروهای ارتش اسرائیل به سرعت وارد خاک نوار غره خواهند شد و تلاش خواهند کرد با انجام بازجویی و بازپرسی از اسرای احتمالی که در میدان‌های نبرد دستگیر خواهند شد، روند حمله نظامی را به نفع خود پیش ببرند.

اهداف تل‌‌آویو در تجاوزهای سال جاری به مناطق شرقی نوارغزه   
 
ابواحمد در تحلیل افزایش نفوذ اشغالگران صهیونیست به مناطق شرقی نوار غزه طی سال 2011، گفت: صهیونیست‌ها از این حملات اهداف روشنی را دنبال می‌کردند که مهمترین آنها، تثبیت منطقه حائل در طول مرزهای نوار غره است تا مانع استفاده نیروهای مقاومت از اراضی نزدیک به محدوده نوار غزه برای نفوذ به بخش‌های امنیتی اسرائیل با حفاری تونل، کاشت مین و بمب یا هرچیز دیگر است [زیرا تصور می‌کنند] با این اقدام می‌توانند در هرگونه حمله به نوار غزه فعالیت نیروهای مقاومت را محدود کنند.

وی افزود: از دیگر اهداف آنها تلاش برای تحریک مقاومت برای نشان دادن واکنش نسبت به نفوذ تجهیزات نظامی اسرائیل در نزدیکی نوار غزه و ارزیابی میزان توانمندی‌های مقاومت بود. بویژه این‌که اخباری مبنی بر برخورداری نیروهای مقاومت غزه از موشک‌های "کورنیت" ساخت روسیه منتشر شده بود. این امر موجب شد تا اشغالگران یک سامانه دفاعی موسوم به "پوشش باد" (معطف الریح) بر روی تانک‌ها و تجهیزات نظامی خود نصب کنند.

 
در جنگ آتی اسرائیل باید منتظر وارد آمدن خسارات هنگفت باشد

ابواحمد درباره تصمیم نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل یگانی ویژه برای حمایت از پایگاه‌های هوایی اسرائیلی در مقابل حملات موشکی مقاومت در جنگ آتی، گفت: همانطور که پیش از این به شما گفتم ما تجهیزاتی در اختیار داریم که می‌توانیم در ایجاد وحشت و هراس توازن ایجاد کنیم. به همین دلیل می‌گویم که ما در اذیت کردن دشمن و تحمیل خسارت‌های هنگفت بر آن بسیار توانمند هستیم.
 
آینده توانایی مقاومت فلسطین را نشان خواهد داد 

سخنگوی گردانهای القدس در پاسخ به این سوال که آیا این شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از موشک‌هایی که برد آنها به "تل‌آویو" برسد برخوردار است، گفت: دشمن چنین ادعای می‌کنند و بارها و بارها آن را تکرار کرده است اما ما اجازه می‌دهیم که زمان بگذرد تا روزهای آینده جواب این سوال را روشن کند.
وی به دلایل امنیتی از توضیح بیشتر در این‌باره خودداری کرد و تنها از پیشرفت قابل ملاحظه مقاومت سخن گفت.

دلیل اعتراف تل آویو به نگرانی از توانمندی‌های مقاومت فلسطین
 
ابواحمد تصریح کرد: دشمن صهیونیستی همواره زمانی که از توانمندی‌های مقاومت سخن می‌گوید، تلاش می‌کند تا وجهه ترسناکی از این مقاومت نشان دهد. هدف از این اقدام نیز یکی تخریب وجهه مقاومت در میان افکار عمومی و دیگری توجیه هرگونه تجاوز و جنگ علیه نوارغزه است.

تقدیر جهاد اسلامی از مواضع ایران مبنی بر حمایت از مقاومت 

سخنگوی گردانهای القدس در پایان این گفت‌وگوی مشروح با خبرگزاری فارس از جمهوری اسلامی ایران بدلیل حمایت از قضیه فلسطین قدردانی کرد و گفت: تهران به خوبی می‌تواند از خود در مقابل تجاوزها و حملات محورهای شر دفاع کند. رهبری جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از تمامی بحران‌های نمایشی تحمیلی عبور کند. بحران‌هایی که تنها حکومت‌ها کوچک را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما ایران به تمام معنی کشوری بزرگ و توانمند است.

وی درپایان دعا کرد که خداوند متعال ایران را از هر شر و پلیدی در امان نگاه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها