کد خبر: ۳۲۹۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۰ دی ۱۳۹۰
بهناز حکمتی، مادر جاسوس دستگیر شده؛ اتهامات علیه وارد شده به پسرش را واهی و بی پایه خواند. وی مدعی شد امیر برای دیدن مادربزرگ هایش به ایران سفر کرده بوده است!

598 به نقل از "صراط" - بهناز حکمتی، مادر جاسوس دستگیر شده ایرانی- آمریکایی، با انتشار بیانیه ای مدعی شده که پسرش امیر، برای دیدن مادربزرگ‌هایش به ایران رفته بود که توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وی همچنین گفته که اتهام‌های وارد شده به فرزندش "بی‌پایه" است.

در این بیانیه حکمتی از مقام‌های ایران خواسته تا با فرزندش "عادلانه" و "بر اساس موازین" برخورد شود.

وزارت اطلاعات ایران حدود ۱۰ روز پیش، خبر بازداشت یک جاسوس ایرانی‌تبار آمریکایی را منتشر کرده بود و یک روز بعد تلویزیون ایران "اعترافات" امیر حکمتی را پخش کرد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، خانواده حکمتی اتهامات مطرح شده علیه او را رد می کنند و می‌گویند که او روز ۲۳ مرداد امسال (۱۴ اوت) با اجازه دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای دیدار با بستگانش! به ایران سفر کرده است و روز ۷ شهریور (۲۹ اوت) بازداشت شده است.

آمریکا از ایران خواسته تا این شهروند آمریکایی را زودتر آزاد کند. همچنین آمریکا از ایران خواسته تا امکان دسترسی کنسولی به امیر حکمتی را داشته باشد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد دیپلمات‌های سوئیسی که از زمان قطع روابط دیپلماتیک، مسئولیت حفاظت از منافع آمریکا در ایران را بر عهده دارند، روز شنبه بار دیگر خواستار دیدار با این متهم شده اند اما با این درخواست آنها مخالفت شده است.

نخستین جلسه دادگاه امیر میرزایی حکمتی روز سه‌شنبه در تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. دادستان برای میرزایی حکمتی تقاضای اشد مجازات را کرده است.

امیر میرزایی حکمتی "پیش از اعزام به ایران" در قرارگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق دوره دیده است. امیر حکمتی از سال ۲۰۰۱ میلادی تا ۲۰۰۵ در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده و پس از آن در مشاغل دیگری بوده که به نحوی با ارتش آمریکا در تماس بوده است!

به گفته پدر امیر حکمتی، او به عنوان پیمانکار برای شرکتی که "به تفنگداران دریایی خدمات می‌داد" کار می‌کرد! اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. امیر حکمتی همچنین برای حفظ پوشش اطلاعاتی اش برای شرکتی به نام "بی‌ای‌ای سیستمز" کار می‌کرده است. برایان رورکاس سخنگوی شرکت "بی اِی ای سیستمز" گفت که امیر میرزای حکمتی از مارس تا اوت ۲۰۱۰ برای این شرکت کار می‌کرد.
گفتنی است پیش از این نیز 3 جاسوس دستگیر شده در مناطق صعب العبور و خطرناک مرزی ایران و کردستان عراق مدعی شده بودند کوهنورد- گردشگر هستند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها