وی با بیان اینکه برای ساخت قطعه یک آزادراه 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: این قطعه هماکنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مدت 1.5 سال متوقف شده بود تا اینکه از اسفند 93 فعالیت جدی در آن آغاز شد.
مدیرعامل آزادراه تهران- شمال با بیان اینکه 2 شرکت ایرانی روسازی و اینترچنج منطقه یک آزادراه تهران - شمال را انجام میدهند، بیان کرد: در این قطعه چینیها 20 درصد کار را برعهده دارند و مابقی توسط پیمانکاران ایرانی اجرا میشود.
اعتمادی با بیان اینکه 65 میلیون دلار کار چینیها در آزادراه تهران -شمال باقی مانده است، گفت: براساس پیشرفت فیزیکی پروژه به پیمانکار چینی پول پرداخت میشود و هیچ بدهی به این شرکت نداریم.
وی با بیان اینکه سهم هر کدام از پیمانکاران ایرانی در قطعه یک آزادراه تهران - شمال 6 تا 7 کیلومتر است اظهار داشت: مبلغ قرارداد یکی از پیمانکاران 130 میلیارد تومان است که از 2 ماه پیش تجهیز موقت کارگاه را آغاز کرده و در حال تامین تجهیزات موردنیاز است.
مدیرعامل آزادراه تهران- شمال با تاکید بر اینکه براساس برنامهریزی انجام شده قطعه یک 24 ماه دیگر به اتمام میرسد، بیان کرد: سیل هفته گذشته هیچ آسیبی به کارگاه پیمانکاران ایرانی وارد نکرده است.
اعتمادی با یادآوری اینکه در قطعه یک 88 درصد مشکل مربوط به معارضان حل شده است، افزود: تاکنون 950 میلیارد تومان قرارداد تهران - شمال بدون احتساب تورم هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برای کل پروژه آزادراه تهران - شمال حدود 5 هزار میلیارد تومان نیاز داریم، بیان کرد: برای منطقه یک 1200 و منطقه 2، 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرعامل آزادراه تهران- شمال با بیان اینکه تونل تالون دی 95 به اتمام میرسد، تصریح کرد: هیچ تعطیلی در آزادراه تهران - شمال نداریم و منطقه یک ظرف 2 سال آینده با 10 درصد تلورانس در اختیار مردم قرار میگیرد.
اعتمادی با بیان اینکه هیچ وقت با کمبود پول در آزادراه تهران - شمال مواجه نشدهایم، گفت: در قطعه 4 آزادراه تهران - شمال نیز 60 میلیارد تومان برای رفع نواقص احتمالی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه چینی دوسوم ماشینآلات خود را از کشور خارج میکنند گفت: با توجه به اینکه بخشی از این کار اجرا شده و قراراداد چینیها به یکسوم تقلیل داده شده، پیمانکار چینی برای خروج حدود 150 درصد ماشینآلات از کشور برنامهریزی کرده است.