کد خبر: ۳۲۹۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۰ دی ۱۳۹۰

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الگو قرار دادن ایران توسط کشورهای منطقه کاملا آشکار است، گفت: وقتی نمایندگان این کشورها براین واقعیت اذعان دارند، فرار دستگاه دیپلماسی از بازگو کردن آن اشتباه است.

اسماعیل کوثری در گفت‌و گو با خانه ملت، خواستار شفاف عمل کردن دستگاه دیپلماسی در تبیین شرایط موجود جهان شد و گفت: فرمایش جدید مقام معظم رهبری درباره وظیفه دستگاه دیپلماسی، باید در دستور کار جدی وزارت امور خارجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز حرف جدیدی که مدنظر مقام معظم رهبری است، در برنامه‌های وزارت امور خارجه وجود نداشته است، گفت: حرکت جدیدی که بنام بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، شمال آفریقا و حتی درکشورهای غیر اسلامی و آمریکا به وجود آمد، توسط وزارت خارجه تبیین نشد.

وی، ادامه داد: اینکه مردم این کشورها با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی به دنبال تغییر، حق خواهی و اسلام هستند، باید بازگو شود، نه اینکه ما از این واقعیت فرار کنیم و یا بخواهیم این موفقیت را پنهان کنیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه الگو قرار دادن ایران توسط کشورهای منطقه کاملا آشکار است ، تصریح کرد: وقتی نمایندگان این کشورها براین واقعیت اذعان دارند، فرار دستگاه دیپلماسی از بازگو کردن آن اشتباه است.

کوثری با بیان اینکه تاثیر گذاری انقلاب ایران بر تحولات منطقه باید به مردم سراسر دنیا گفته شود، اضافه کرد: مسئولان وزارت امور خارجه شفاف ترعمل کنند و به صورت علنی الگو قرار گرفتن ایران در جهان را اعلام کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم ادامه داد: برنامه نوی دستگاه دیپلماسی باید در نامه نگاری‌ها، رفتار سفرا و روابط دیپلماتیک با کشورها دیده شود، دنیا باید بداند ایران از انقلاب‌های آنها حمایت می کند و حاکم شدن ملت‌ها بر سرنوشت خود را حق آنها می‌داند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر، مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی، با یادآوری سخنان نو نظام اسلامی برای مسئولان دستگاه دیپلماسی، خواستار تبیین کردن این اندیشه‌ها برای ملت‌ها و دولت‌های جهان شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها