کد خبر: ۳۲۹۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۱۰ دی ۱۳۹۰
زير دريايي اتمي روسيه چگونه آتش گرفت؟
به گزارش خبرنگار حوزه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری الجزيره انگليسي، پس از آنكه روز پنج شنبه يك فروند زيردريايي روسيه در پايگاه دريايي مورسکي در شمال غرب اين کشور دچار حريق شد، در نهايت ماموران آتش نشاني موفق به كنترل حريق شدند.

در نهايت ساعت 1:40 بامداد روز جمعه آتش سوزي در زيردريايي اتمي «يکاترينبورگ» مهار شد و رئيس جمهور روسيه به معاون نخست وزير دستور داد تا علت حادثه را مورد بررسي قرار داده و وي را در جريان قرار دهد.

هر چند شايعاتي در مورد احتمال نشت راديواكتيو وجود داشت، اما مقامات روسيه اعلام كردند كه راكتورهاي هسته اي زيردريايي را خاموش كرده و كلاهك هاي هسته اي و تسليحات آن را قبل از تعمير از زيردريايي جدا كرده اند.

هر چند اين حادثه تلفات جاني در بر نداشته است، اما در اثر پخش گازهاي سمي 9 نفر مسموم شدند.
 
مسئولان با وجود پخش گازهاي سمي در بندر شمالي مورمانسک اعلام كردند: كارشناسان كنترل زير دريايي را به صورت كامل در اختيار دارند و لزومي به تخليه شهر نيست.

برخی منابع خبری روسيه گفته‌اند كه اين زيردريايی برای تعمير خشک شده است و آتش‌سوزی در نتيجه داغ شدن بيش از اندازه چوب‌های کارخانه کشتی‌سازی رخ داده است.

با وجود دستور رئيس جمهور روسيه مبني بر پيگيري حادثه، هنوز خبر رسمي از علت اين آتش سوزي منتشر نشده است، اما بنظر مي رسد، حادثه فراتر از يك بي احتياطي در تعمير زيردريايي اتمي باشد.

لازم به ذكر است، زيردريايی «يکاترينبورگ» در سال ۱۹۸۴ساخته شده، ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن وزن دارد و می‌تواند ۱۶ موشک بالستيکی را که هر کدام چهار کلاهک اتمی دارند حمل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها