کد خبر: ۳۲۷۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۸ دی ۱۳۹۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از درخواست دوباره واشنگتن برای دیدار با جاسوس بازداشتی سازمان سیا در ایران از طریق مقامات سوئیس به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مارک تونر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مقامات سوئیس به عنوان نماینده آمریکا در تهران روز چهارشنبه از مقامات ایران درخواست کردند تا اجازه دیدار با "امیر میرزا حکمتی" [جاسوس بازداشتی سازمان سیا] را بدهند، اما مقامات ایران این درخواست را نپذیرفتند.
 
وی افزود: این سومین بار است که آنها [مقامات ایران] درخواست ما را رد می‌کنند. اما ما قصد داریم به تلاش خود در این رابطه از طریق سوئیس ادامه دهیم.
 
این گزارش تأکید کرد: در حال حاضر هنوز مشخص نشده است که درخواست نخست مقامات آمریکا برای دیدار با حکمتی چه زمانی مطرح شده بود.
 
آمریکا روز سه‌شنبه نیز در درخواستی تکراری، خواستار آزادی فوری "امیر میرزا حکمتی" تبعه ایرانی‌الاصل آمریکا شده بود که ایران چندی پیش وی را به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا بازداشت کرد.
 
حکمتی چندی پیش به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) توسط دولت ایران بازداشت شد.

بنا بر اعلام مقامات کشورمان، امیر میرزاحکمتی قصد داشته با نفوذ به وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات غلط در اختیار مقام های ایران قرار دهد و شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پس از بازداشت پهپاد انسانی سازمان سیا (جاسوس آمریکایی) در ایران، مشروح اعترافات وی را پخش کرد.

نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات امیر میرزا حکمتی روز سه‌شنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

در کیفرخواست صادره برای امیر میرزا حکمتی که توسط نماینده دادستان قرائت شد با استناد به گزارشات مدیرکل حقوقی قضایی معاونت جاسوسی وزارت اطلاعات آمده است که حکمتی با هدف نفوذ اطلاعاتی به سیستم اطلاعاتی کشور وارد ایران شده و با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که هدف وی متهم سازی ایران به دست داشتن در تروریسم است.

در این کیفرخواست همچنین آمده است که متهم از ماه می 2009 میلادی توسط سازمان جاسوسی آمریکا CIA استخدام شده و مأموریت‌هایی را برای جاسوسی در ایران داشته است.

در این کیفرخواست با اشاره به اعزام حکمتی به پادگان بگرام افغانستان و دسترسی وی به اسناد سری و سپس اخذ مأموریت برای حضور در ایران و سپس مراجعه به وزارت اطلاعات و برقراری رابطه با کارشناسان این وزارت به عنوان مراحل انجمن مأموریت متهم، آمده است: اقرار صریح و مقرون به واقع متهم، ارتباط با سازمان سیا و اقدام علیه امنیت کشور بوده و انگیزه‌های همکاری با سیا محرز است؛ از این رو تقاضای کیفر برای متهم خواستار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها