کد خبر: ۳۲۶۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۲۲ تير ۱۳۹۴
پس از اقدامات داعش در کویت و تونس
اردن برای مقابله با اقدامات تروریستی احتمالی «داعش» در این کشور، سطح آماده‌باش امنیتی در پایتخت و شهرهای اطراف آن را افزایش داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،در پی اقدامات تروریستی گروه تکفیری داعش در منطقه، اردن برای مقابله با تروریسم و ایجاد امنیت در کشور، تدابیر شدید امنیتی بیشتری در پایتخت و شهرهای اطراف آن اتخاذ کرد.

بنا بر گزارش روزنامه الحیاة، چاپ لندن، منابع مطلع در اردن، ضمن اشاره به نگرانی سران تصمیم‌گیرنده سیاسی و امنیتی این کشور از خطر عملیات‌های تروریستی، اعلام کردند «امان» طی سال‌های گذشته تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده بود اما در روزهای گذشته این تدابیر را در سطح وسیع‌تر افزایش داده است.

بر اساس گزارش الحیاة، نهاد امنیتی اردن، در پی انفجار‌هایی که گروه تکفیری داعش در تونس و کویت انجام داد، بر میزان احتیاط و آمادگی افزوده است. همچنین نهاد امنیتی اردن حضور نیروهای خود را پیرامون تاسیسات حیاتی و مراکز تجاری بزرگ و نهادهای حساس را تقویت کرد.

در همین زمینه یک مسئول اردنی به الحیاة گفت: «این کشور تدابیر محکم و شدیدی برای ممانعت از هرگونه اقدام تجاوزکارانه‌ای که از گروه تروریستی داعش سر بزند اتخاذ کرده است».

این تحولات با شروع دادگاه نظامی یک شهروند عراقی در اردن که تابعیت نروژی داشت همزمان  شده است. طبق گفته مقامات اردن، این شهروند عراقی مشکوک به اجرای اقدامات تروریستی در اردن بود.

براساس گزارش مقامات اردنی این شخص «خالد کاظم الربیعی» نام داشت که در آوریل (فروردین) گذشته بعد از ضبط  45 کیلوگرم مواد منفجره که در روستای «ثغره عصفور» دراستان «جرش» درشمال کشور مخفی کرده بود، بازداشت شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها