کد خبر: ۳۲۶۱۰۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۲۱ تير ۱۳۹۴
عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به بدهی‌‎های بسیار شهرداری کرمانشاه گفت: ارثیه‌ای که از سالها پیش برای شهرداری و شهردار جدید کرمانشاه به جا مانده بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی است.
به گزارش پایگاه 598 ،حسن مرادقلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه شهرداری در حال حاضر تنها در دو قلم حدود ۲۳ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی داشته و ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان نیز بدهی مالیاتی دارد.

وی این میزان بدهی را نتیجه تصمیم گیری‌های همه مدیران قبلی شهرداری و نیز اعضای شورای شهر در دوره‌های گذشته دانست و عنوان کرد: شورای شهر چهارم کرمانشاه نیز قطعا از این مسئله مستثنی نیست و قطعا نتایج تصمیم‌گیری‌های این شورا نیز در آینده مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۸۶ شهرداری کرمانشاه ۲۰ میلیون دلار وام ارزی از بانک بحرین جهت تعریض خیابان مدرس دریافت کرد که متاسفانه بخش عمده‌ای از این وام صرف هزینه‌های جاری شهرداری شد و در حال حاضر سررسید پرداخت وام آمده و با احتساب جریمه‌های آن شود بدهی سنگینی به شهرداری کرمانشاه تحمیل شده است.

وی اظهار کرد: همچنین با حسابرسی سازمانهای متبوع شهرداری مشخص شده که این سازمانها نیز ۳۰ تا۴۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی از سال ۱۳۸۱ تا پایان سال گذشته دارند که البته سر این رقم هنوز بحث وجود دارد.

مرادقلی اظهار کرد: همچنین شهرداری کرمانشاه در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه‌های خود بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: البته شهرداری نیز مطالباتی از دستگاه‌های خدمات رسان مانند ادارات آب، برق و گاز دارد که قطعا این مطالبات بسیار کمتر از بدهی‌های شهرداری است و تنها می‌تواند در صورت وصول بخشی از بدهی‌های شهرداری را جبران کند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به این شرایط شهرداری چاره‌ای جز استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های خود بصورت مشارکتی ندارد و شهردار جدید باید حرکت به این سمت را در اولویت کار خود قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها